Vad önskar jag mig från Bygghemma?

Bygghemmabloggen med Claudia har anordnat en tävling, eller ett lotteri kanske man ska säga. Först tar man sig en titt på Bygghemmas Julklappstips, bläddrar bland alla trevliga varor och skriver sedan en önskelista med 3 varor i Claudias aktuella inlägg! Därefter väljs (lottas?) en vinnare som får en av de önskade varorna. :-)


Jag hade inte ALLS svårt att bestämma vad jag ska önska mig. Men jag har ju oturen att aldrig vinna något dock... Men vad perfekt det vore med något i min lista nu när man håller på och fixar i nya lägenheten!


Ett måste för hemmafixare och när man pysslar & renoverar är en skruvdragare (länk). Vilket jag faktiskt inte har! Jag har alltid använt vanlig mejsel och handkraft till skruvande och en ärvd gammal borrmaskin för borrning. Maskinen gick dock sönder för något år sedan med en *poff!* och ett moln av vit rök... Därefter har jag alltid lånat skruvdragare av svärfar.



Ett annat måste är en slagborrmaskin (länk). Betongväggar och tak borras med glädje med en sådan, som en varm kniv i smör. En sådan har jag också lånat från svärfar, då han har en rejäl slagborrmaskin vid namn Hilti.


En grej som ibland kan komma till användning är en varmluftspistol (länk). Vare sig man vill krympa krympslang vid egna kabelskarvningar, lossa dekaler från rallybilen eller torka håret VÄLDIGT snabbt, så är en varmluftspistolen en hjälpsam manick!

Bilder från Bygghemmas hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback