Tyck till om menyn

Nu har bloggen renoverats en aning. Är inte helt klar, det kommer bl.a fler kategorier under rubriken Inspiration.

1. Headern har som sagt uppdateras, vilket jag skrev om igår.
2. Nu har även menyn till höger förändrats. Fler kategorier och rubriker har tillkommit och en hel del har försvunnit - allt för att få det mer överskådligt och göra det lättare att navigera rätt. Lika bra nu när det ändå börjar bli en hel del inlägg. :-)
3. Ja, profilbilden byttes ut till en porrmustaschvariant (fejk).
4. En liten självbeskrivning har lagts in under Om mig, länkar har lagts in och uppdaterats
5. Flera mindre synliga förändringar har gjorts, lite smått för att få sidan mer städad och tydlig.

Tyck gärna till om framförallt menyn, utformning och val av rubriker, underkategorier!



Kommentarer
Postat av: Heyli

visst att det är en liten summa i sammanhanget, men det kostar för oss att trycka dit loggan också! det är ju som jag säger, vill man inte betala för påsarna kan man ta en gammal tygkasse med sig :p



och tack för kommentaren om min blogg, det är mitt mål att ha den städad, inte för mycket men ändå nåt som sticker ut, man vill ju inte vara en i mängden :) vet dock inte om mitt rockintresse visar sig i inredningen direkt, förutom i mitt senaste inlägg då förstås ;)



din blogg var väldigt snygg och stilren den med!! mycket snygg uppdelsning av kategorierna :)

2009-02-05 @ 09:34:49
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Jerry

Heyli: Jag som hoppades att du skulle tycka att jag hade en poäng ang påsarna. ;-) För det har jag! Det kostar för alla butiker att trycka loggan, men just matbutiker tar betalt - inga andra. Matbutiker som alltid går med vinst dessutom, eftersom det är en livsnödvändighet.



Den sticker ut eftersom den är personlig och egendesignad. Jag vill också ha en mer personlig design, men med bristande webdesignkunskaper gör jag iaf så gott jag kan... Så tack iaf! Jag såg de svarta väggarna och det tändes en gnista hopp. ;-P Fast det är såklart 2 viljor som måste kompromissa.

2009-02-05 @ 12:56:26
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Gillar verkligen menyn. Ordning och reda. Gillade kategoriseringen på länkarna, så skulle jag också vilja ha. Jag lyckades med att få minna länkar att öppnas i nytt fönster...men hur har du fixat till det med kategorier???

Kram Eva-Lena

ps. har utmanat dig på min blogg ;o)

2009-02-05 @ 17:12:10
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ser bra ut, lätt navigerat mellan kategorierna. En liten sak är att bloggkoll länken är blå och sedan när den är besökt (dax att börja 'premma' på din blogg tittar in hit ofta) så är den lila, det sticker ut lite från helhetsintrycket:) Ha en fin dag!

2009-02-05 @ 19:21:01
URL: http://greenrealm.blogg.se/
Postat av: Heyli

haha jag håller inte med dig tyvärr! ska man ha nåt ska man betala för det, så har jag alltid tyckt och kommer nog alltid tycka med. men jag kanske är lite udda också, julaftonar och födelsedagar är det värsta jag vet för då får man saker :p och jag jobbar inte i en matbutik. men man kan nog jämföra det med en iofs :)



du har ju kommit en bra bit på vägen iaf med designen, tycker den är jättefin! gillar att du tagit bort understrykningarna i länkarna, såå störande med linjerna! man fattar ju ändå att det är länkar liksom :)



det lär bli mer svarta väggar i framtiden ska du se! har ju ett helt hus att inreda nu ;) jo visst att det är två viljor som ska kompromissa, men jag och sambon har väldigt lika smak så det ska inte vara nå problem! hela huset kommer nog gå i vitt och svart, sen har vi färgade grejer som man lätt kan byta ut när man blir less :)

för jag blir less OFTA :p ska ta och så igenom dina kategorier snart, ska bli spännande att se hur du bor som!



shit va långt det blev, sorry :p

2009-02-05 @ 21:09:16
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

ååh du har det ju jättesnyggt i din lägenhet!! precis min stil ju! :)

2009-02-06 @ 00:10:30
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Jerry

Eva-Lena: Hur jag har fixat fler och egna rubriker och kategorier? Det är lite trixigt, du måste in i kodmallarna och lägga till kod för nya rubriker, kategorier och sedan länka. Och ta bort koden för det du har nu. Det är klurigt om man är ovan vid html. Men här kan du läsa hur man går till väga:



http://www.designadinblogg.se/2008/august/hur-man-skapar-en-personlig-meny.html



Ska du pilla, så var försiktig! Ett tips är att fixa en till blogg, en "test-blogg" att trixa med.

2009-02-06 @ 15:55:03
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Jerry

Hanna: Menar du att den lilla blå cirkeln med vitt plustecken blir lila? Eller ser du hela knappen som blå och lila? :-\ Jag tyckte det var så liten blå prick att den inte störde. Fast man skulle ju kunna flytta ner den i menyn.

2009-02-06 @ 15:58:51
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Jerry

Heyli: Om det nu är så jobbigt med gratissaker, så får du väl skicka tillbaka dina gratisshorts! ;-) Faktum kvarstår att t.o.m. den "lilla butiken på hörnet" med knaper ekonomi har gratis påsar till sina kunder.



Jag får tacka för orden ang bloggen och min lägenhet! :-)



Okej, du har samma lyx som mig med andra ord, en sambo med samma smak. Det gör ju allt så mycket lättare! Så skönt att kunna genomföra ideér och projekt utan protester.

2009-02-06 @ 16:05:54
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hejhej du måste svara på det här! Hur gjorde du så du fick kategorier i menyn typ "off topic" och "lägenheten" och sånt, snälla jag måste få veta <3 är tacksam för svar skriv i min blogg www.micah.blogg.se

2009-04-17 @ 12:49:35
URL: http://micah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback