Stans största julstjärna?!

Jag har sedan något år velat ha en stor, vit julstjärna. Och sedan vi flyttat hit velat ha en som täcker vardagsrumsfönstrena ända uppifrån och ner. Men så stora växer ju inte på träd.

För några veckor sedan såg jag att Franzéns (klädbutik här i "stan") hade satt upp julstjärnor i skyltfönstren, de var vita och väldigt stora. En sådan skulle man ha! Varje gång jag handlat i matbutiken som ligger mittemot har jag sett och påmints om dom. Idag fick jag en impuls och gick in i butiken och frågade var de var köpta. Expediten visste inte, hon sa att chefen hade köpt dom. Men hon trodde sig ha en överbliven kvar och gick iväg för att kolla. Efter en stunds letande kom hon ut med en ouppackad stjärna som jag fick köpa för 79kr! ;-D Stjärnan har ingen belysning, men man kan installera det, vilket jag inte orkade göra såhär 2 dagar innan jul. Har fortfarande inte slagit in julklapparna.


Gissa vingbredd... 160 cm!!! Ungefär som sambon. ;-)


Upphängd. Det är lite rörigt med en massa inredningsprylar överallt, har inte riktigt bestämt mig för vad som ska stå framme och inte - och var. Allt håller enhetlig färg åtminstone. :-)


Störst i stan? Vad ljust det ser ut hos oss jämfört med grannarna..


Kommentarer
Postat av: Malin

Riiiktigt cool stjärna! En sådan har jag funderat att hänga på väggen bakom soffan, men det hanns inte med i år heller...suck:( Kram och ha en riktigt god jul!

2009-12-22 @ 23:03:10
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Heyli

haha shit vilken stoooor! :)



yes ett år redan, gick fort de där! haha men det är ju sant ju! hade aldrig nånsin börjat göra smycken i sånna mängder som jag gör och lärt mig mer om folk inte hade velat köpa. all uppmuntran och snälla kommentarer man får av andra ger grymt självförtroende, som jag inte alls hade innan! så ja det kanske är en kliche men fan så sann :)



du ska bara veta hur ett par av byxorna såg ut som jag testade, fan att jag inte tänkte på att ta en bild, såg helknäpp ut :p



tack, snart är den över ;) god juuuul på dig med, hoppas du gillar den mer än mig! :)

2009-12-23 @ 01:45:07
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Anonym

Malin: Har skrivit i din blogg. :-)



Heyli: Lagom stor, va? Hehehe.

Nä, det är kanske sant. Fast lära dig mer hade du kunnat göra genom att tillverka smycken även om de inte säljs.

Haha, det skulle du ha tagit bild på! :P

2009-12-24 @ 01:24:22
Postat av: Ulli

Kikar in för att önska dig en riktigt GOD JUL! Blev kanonfint med den stora stjärnan. Vilken tur ni hade. Jag har själv en stor stjärna i vardagsrummet, men er är nog större.



Kram Ulli

2009-12-24 @ 07:50:42
URL: http://inredningmedmera.blogspot.com/
Postat av: Malin

Jag hittade en likadan på eko stormarknad. Den var också 160 cm:) som jag då...hihi! Ha en riktigt god jul! Kram

2009-12-24 @ 12:48:05
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Heyli

jo men hur kul är det att tillverka massa saker och sen bara ha dom liggandes? :p nä jag hade inte fortsatt om jag inte hade fått sålt :)



hoppas du hade en bra jul!! kram!

2009-12-26 @ 20:06:07
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Maria

Festligt med stjärnan, men jag tyckte ju att dödskallarna som är med på bild 2 är skitsnygga! Och sen är du ju hemskt duktig på att inreda också tycker jag. Du borde satsa på en sån karriär!

2009-12-31 @ 18:37:13
URL: http://melkersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback