NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!

Surroundhögtalarna jag hade i 4an har sålts, som sagt, och det till förmån för lite mindre pjäser. I ljudtryck byter jag ner mig, men de jag har beställt är vita, i högglansig pianolack. :-) Kommer nog att bli snyggt! Sålde även de högtalarkablar jag hade till förmån för vita diton.

Jag har varit sprudlande glad sen jag imorse såg att paketen var framme. De hämtades ut för en stund sedan och jag hade tänkt koppla in allt ikväll... HADE TÄNKT. Men nu blev det inte så, för när jag öppnade påsen med kablar såg jag till min FÖRFÄRAN 32 meter SVART högtalarkabel... Jag skulle ju ha vitt! :-(

Jag trodde såklart att företaget hade skickat fel, men när jag kollade ordern såg jag att jag hade råkat beställa fel färg... Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Att skicka tillbaka de svarta lär väl kosta minst 100kr med posten, och att beställa nya kostar i frakt 99kr. Lägg det på det totala kabelpriset på 383kr = ca 583kr istället. Det blir dyra billiga kablar. FAN!


En massa paket innehållande högtalare bl.a. Skulle ha blivit kul att koppla in ikväll...


...om det inte vore för att glädjen dödades skoningslöst i form av SVARTA högtalarkablar. :-( Blir alltså inget inkopplande förrens om några dagar kanske?

Kommentarer
Postat av: H(OM)E STYLING

Okej, jag förstår precis. Det är alltid en fördel att göra så, vad roligt att hon fick tillbaka jobbet iallafall. Ska bli kul att följa era nya projekt, tack för en svinbra blogg!



//Sofie

2009-12-15 @ 13:00:19
URL: http://decoratemebaby.blogg.se/
Postat av: H(OM)E STYLING

Dynavoise i vitt högblankt pianolack har vi med hemma, kanske till och med är lika? Tror sambon hitta dem för omkring 2000kr/par? I vårt fall spelade utseendet en större roll än funktionen, då vi har en massa (svin)dyra prylar i biorummet. Är inget högtalarfan, men dessa vita högblanka har fått mig att ändra åsikt :-)

2009-12-15 @ 13:03:17
URL: http://decoratemebaby.blogg.se/
Postat av: Stoffe

Varför inte köra på dom svarta kablarna och köpa några billiga kabelkanaler/lister på clas ohlson och gömma dom helt?

2009-12-17 @ 21:40:41
URL: http://aimformyheart.blogg.se/
Postat av: Jerry

Sofie: Det är inte samma jobb hon har nu, tidigare var hon på kontoret, men nu i trucken.

Ja, de kostar nog ca 2000 för ett par golvhögtalare, så det kanske är samma. EX-serien är det jag har iaf. Visst är de snygga! :-) Det går att kombinera funktion och utseende - dessa högtalare är ett bevis på det!



Stoffe: Jag har faktiskt installerat kabelkanaler, men tyvärr ser det dumt om man ska ha kanaler ända fram till högtalarterminalerna. ;-)

2009-12-18 @ 22:05:19
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hehe, såg i de senare inlägget att du installerat kabelkanaler. Riktigt cleant!



Jag har en fråga bara. Ska förmodligen skaffa mig samma paket högtalare/receiver som du och undrar bara om kablar till frontarna medföljer?

2009-12-20 @ 22:40:49
Postat av: Jerry

Stoffe (gissar jag): Nej, inga kablar medföljer! Jag har hunnit kolla på film, spela och lyssna en del på musik och jag är klart nöjd med ljudet. Frontarna spelar på bra för storleken.

2009-12-21 @ 15:29:23
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback