Var, vad, hur, när?

Det pysslas och fixas. Garderoberna är färdigmålade och det är inte speciellt mycket kvar innan lägenheten är inflyttningsbar. Men jag sitter och klurar på var vi ska göra av alla vägghängda grejer;

· Vita Ung Drill-spegeln
· De vita maskerna
· IKEA-klockan
· 3 stora tavelramar har vi också (sattes aldrig upp i 4:an)

Den vita spegelramen och maskerna kommer att försvinna in i de vita väggarna, så jag måste tapetsera eller måla något bakom dom. Men vet inte var ska de placeras! Sovrummet, vardagsrummet, köket? Vill att spegeln ska fylla en funktion och inte bara sitta uppe som prydnad (även om den fungerar som det). För helkroppsspegeln Mongstad ska hängas i hallen.. För om jag nu ska måla eller tapetsera, så vill jag få det gjort innan flytten, därför måste jag försöka klura ut redan nu hur jag (vi) vill ha det. Var, vad, hur, när? Åh.


Både i vardagsrummet och sovrummet saknades det på några småställen golvlister. När jag installerade lysrörsarmaturen i skrubben fann jag högst upp på hyllan två korta bitar golvlist av samma sort som saknades - och de två bitarna räckte PRECIS till de ställen där det behövdes! :-D Vilken tur man har ibland.


Kommentarer
Postat av: Zizzie

Lurigt det där. Man vill gärna ha allt gjort när man flyttar in men samtidigt är det lättare att bo in sig ett tag för att se vad som passar vart. Men gör man det inte på en gång så kan det ta lång tid innan man får tummen ur (vet hon som bodde ett halvår innan hon tapetserade över prinsesstapeten i datarummet) ;)



Vilket flax du hade med golvsockeln :D

2009-12-02 @ 11:29:18
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mycket på g hör jag, har själv problem med att få upp saker på väggarna, men det är mera för att de är så j*vla svåra att borra/spika i, alla är betong typ:/

2009-12-02 @ 17:29:06
URL: http://greenrealm.se/blogg
Postat av: Jerry

Zizzie: Visst är det så! Men om jag skulle behöva måla vill jag helst göra det innan flytten, så att man kan städa undan alla renoveringsgrejer och lägenheten är helt klar innan. Vet hur det är! För det är också en anledning till att jag vill få det gjort nu, annars kommer det att dra ut på tiden.. Men det är svårt att veta hur man vill ha det på väggarna innan några möbler är på plats. :-P



Hanna: Okej. Du får ta och låna en slagborrmaskin av någon.. fast det är ju inte alla som äger en sådan. Svärfar har en som jag brukar låna. Den borrar i betong som om det vore smör! :-)

2009-12-03 @ 04:15:52
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Lilly

Intressant blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-07-11 @ 02:10:44
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Smsa Låna

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-20 @ 02:11:22
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback