Bauhausraseri, och glädje

Uselt Bauhaus del 2! Igår skulle den grå nålfiltsmattan enligt Bauhaus ha levererats till dom. Det datumet fick jag via telefon när jag ringde dom tidigare. Tidigt imorse lånade vi släp, för att kunna frakta hem en 4m lång rulle med nålfiltsmatta. Visst hade det varit bra att ringa dom innan man åkte, bara för att vara säker... men vi var tvungna att komma iväg innan de öppnade, för att hinna hem till jobb, så vi chansade. Vi hade ju fått ett datum, så!

Väl där ryckte vi tag i en kille för hjälp. "Jag vet inte om vi har fått in mattan...", var hans första kommentar. JASÅ. Vi följde honom till den stora väggen där han snurrade runt ställningarna med golvmattor av alla de slag, för att se om den fanns någonstans. "Nä, den finns inte här, så tyvärr har vi inte fått in den..." JASÅ. Men jag ringde och fick veta att mattan skulle ha kommit in igår. "Det är ju bara preliminära datum, sedan kan de komma dagen innan eller dagen efter". SÅ DET SÄGER DU. Troligtvis märkbart irriterad konstaterade jag torrt  "Jaså, och vi som ha lånat släp och allting. Det är ANDRA gången vi är här, utan att det finns någon matta". Jag vände på en femöring och drog en irriterad suck, varpå han inställsamt sade något i stil med "Ni får ringa samma dag nästa gång, för att vara på den säkra sidan"Jag var nära på att spricka av överkokning, och ge pojkf*n en avhyvling som hette duga, skälla ut honom på plats!

Men skit i mattj*veln nu. Jag hade lämnat in "rallybilens" fälgar för lackning, och efter 2 samtal och 3 veckor var de äntligen klara. Fina blev dom iaf. Åtminstone en liten tröst denna vill-spränga-Bauhaus-i-bitar-dag. :-)


Före vs efter. Matt vs blank. Ful vs snygg.


Nylackerade Compomotive-fälgar... mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback