TV-bänk

Under besöket på EM igår tittade vi även på TV-bänkar. Jag skulle vilja ha en ny sådan. Och fann några stycken fina.


SOHO tv-bänk, 2495 kr. Finns i högblank svart och vit. Men lite för bred (179cm), och bara plats för 2 medieapparater (i mitten). Jag vill inte ha de ståendes uppe på och samla damm och se fula ut. Möbeln är snygg och ska synas.


Båda dessa heter BIANCO, men den översta finns inte på EM's hemsida. Utgående modell? Den tyckte jag var nästan perfekt; lagom bredd (160cm), plats för 4 medieapparater - "gömda" bakom dörrar (och fjärrstyrbara pga glaset), samt dammfritt.. dock är den troligtvis inte tillräckligt djup. :-( 4795 kr. Den nedersta är riktigt snygg, hade passat bra ihop med soffbordet Cana, men har precis som SOHO bara plats för 2 (tunna!) apparater. 3895 kr.

Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Jerry; Japp, det är toppen med basfärgerna vit & svart. Det mesta gör ju sig faktiskt till det så det är kalas. :)Njae, jag tror vi sparar Canabordet även om jag ibland har varit lite sugen på att byta då jag har sett massa med andra bord sedan vi köpte det (såklart). Jag tror vi sparar det för framtiden faktiskt, kanske till ungdomsrummet? :)Vi köpte vårt hos ILVA, har för mig att dem har reat ut det nyligen. Kolla upp det! Kubhyllorna kommer fårn Systrarna Grene, dom är köpta i Norge av en vän men det finns även butik i Malmö. Bolagret har också fått in sådana. In & spana på hemsidan. Dock dyrare än dom vi har. Våra kostade från 68 kr upptill 159 kr, tyckte det var kanonbilligt. :) Även jotex har några men i svart. Dom är tuffa dom där hyllorna, skulle gärna haft ett gäng till om jag hade haft plats. :S





Soho-tevbänken är snygg som attan! Ni vill inte bygga er en egen av Ikeas stommar i stället, det gjorde vi. :)

2008-10-12 @ 20:24:11
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/
Postat av: Jerry

Jag förstår att ni vill ha kvar bordet. Det är riktigt snyggt. Nu när du har använt det ett tag, hur upplever du kvalitén och ytan på bordet? Vi sitter nämligen alltid och äter i vardagsrummet.

Såg det hos ILVA för 1999 kr. Tyvärr bor vi så långt bort att frakten skulle landa på smått otroliga 1200kr! Då blir det nog billigare att åka 6mil till EM och köpa det där för 1395. ;-)



Tack för tipset ang hyllorna! Blev inte aaalls sugen på att "klicka hem" dom...



Jag kikade precis på er TV-bänk, den såg ju bra ut. Hade jag orken och tillgång till bättre verktyg/utrustning, så kanske!

2008-10-13 @ 04:23:40
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Jerry; Jag tycker att soffbordet har hållt bra kvalité. Vi har ju ändå barn, gossen brukar leka med lego på det och det har inte blivit några märken. Sen när man sitter där och äter kan man ju ha underlägg också. :) Jag gillar bordet, den enda nackdeen jag kan se är att det samlas lite damm i "hålet" så man får ta någr aextra tag med dammtrasan. :)1395 låter billigt, vi gav 1990 kr för vårt. Förstår att du blir sugen på de små kubhyllorna, dom är tuffa och man kan göra så mycket med dom. Sätta dom på olika sätt, stapla dom på varandra, ha som sängbord mm. Så dom är himla bra. Är själv sugen på att göra ett avlastningsbord av sådana och ha brevid soffan, får se om jag får tag i fler. :)Tycker ni ska köra på att bygga egen tevebänk, blir mycket billigare. Så kan ni lägga dom pengarna till något annat. :)

2008-10-13 @ 19:41:54
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/
Postat av: Jerry

Okej, vad bra! Fast nu skrev jag lite fel, jag menade såklart att Cana kostar 2395kr hos EM, och inte 1395. ;-) Att det samlas damm i öppningen kan jag nog stå ut med, det är lättorkat åtminstone.



Javisst är det så. Om jag inte får upp dom små hyllorna på den tänkta väggen, så kan man alltid hitta på något annat med dom!



Mvh

2008-10-15 @ 02:29:47
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback