Ledig, då cruisar jag till möbelaffärn'

Ledig idag och hade inget att göra. Kanonväder ute, så jag tog ut min sommarkryssare för en sista spinn innan vinteravställningen. Cruisade till Avesta och besökte först en möbelbutik jag inte minns namnet på, men den ligger på Ringvägen-Oppgårdsvägen i Krylbo. Där fann jag två sjyssta tv-bänkar.


Denna finns i vit också, har plats för 4 medieapparater bakom frostat glas, och har ett överkomligt pris. Men varför är den bara 40 cm djup? Min förstärkare kräver ett djup på minst 43 cm... Bänken tillverkas av Hiipakka.


Fin högblank bänk med bättre djup, men inga glasluckor/dörrar för medieapparaterna. Då blir det dammigt vettu.


Snygg golvspegel, 150-160 cm hög. Den skulle nog göra sig bra i lilla hallen, så att man fick en helkroppsspegel (istället för vår Ung Drill-ram med spegelglas). Fanns inga fästen för upphängning på vägg, men det löser man lätt.



Sedan besöktes Wiggmans Möbler (som inte har någon hemsida). Det är i alla fall en butik i en gammal, rejält tilltagen villabyggnad i trä. Fullsmockad med möbler av alla slag, mysigt och trångt. Man får snirkla sig igenom butiken vars trägolv och gamla trappor knakar sådär lantligt gemytligt.


Högblank med kromade ben


Fann en taklampa, som troligtvis heter Norm 69, om det är samma som Malin (på Inspiration & design) har. Den skulle vara fin i vardagsrummet. Om Malin läser det här, så lär hon reagera på att jag "kopierar" hennes vardagsrum (jag ska troligtvis köpa samma soffbord och vägghyllor som hon har!) - hahaha. Men hon har ju samma smak som mig... eller tvärtom? ;-)



Sedan gjordes ett besök i inredningsbutiken Cranberry Interiör. Rätt liten butik, men med ett stort innehåll - rekommenderas! De har massor av inredningsprylar för de flesta smaker. Tyvärr låg mobilkameran kvar i fickan där.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Det är väl bara att sätta på egna dörrar på tv-bänken som inte har några? :)

2008-10-23 @ 13:40:38
Postat av: Ronja

Förresten så har jag tagit tag i mitt bloggande igen. :>

2008-10-23 @ 16:04:06
URL: http://ronjahonkala.blogg.se/
Postat av: Designtjejen

Vad fina saker!!!

Kramis

2008-10-25 @ 17:53:58
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Nej neeeej, sååå känner jag inte!!! :) Bra smak du har förresten! ;))

2008-10-27 @ 18:47:25
Postat av: Jerry

Malin: Jaså, tycker du?!?! ;-P

2008-10-27 @ 23:16:22
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback