Helt sjukt månsken

Sovmorgon imorn, då kan jag sitta uppe "min" tid på dygnet... natt. ;-) Gick ut för att rasta hundarna för ett tag sedan, och när jag kommer runt hörnet på huset reagerar jag på att allt verkar så upplyst, som om en lampa lyser upp området. Men någon lampa var det inte, utan det var månen som "lyste" så starkt. Har aldrig upplevt (eller kanske inte tänkt på det tidigare) att månen reflekterat solljuset så skarpt någon gång förut! Var tvungen att hämta kameran för att fota min egen skugga. Passade på att ta några andra bilder också. Inget av bilderna är klippta eller redigerade (förutom förminskning).


Månen "lyste" helt otroligt starkt, på denna bild var t.o.m. månen skymd av tunna moln! Och jag står faktiskt på ett relativt mörkt ställe - utan lampor i närheten som kan ha hjälpt till att skapa skuggan.


Denna bild är inte riktigt verklighetstrogen ljusmässigt (lång slutartid), även om fasaden var rejält upplyst av månen.


Spooky. :-)


Här borde jag egentligen ha kört med mycket längre slutartid för att fånga stjärnornas rörelse, men det var kallt ute...

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Wow, läckra bilder!!

2008-10-15 @ 06:38:23
URL: http://eva-lenalisselgard.spaces.live.com/
Postat av: Jerry

Tack så mycket! :-)

2008-10-16 @ 00:52:59
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback