Jag ser det snöar!

För tredje gången denna vinter så faller snön. Tidigare gångerna har snön smält bort ganska snart efter att den har landat. Nu är det -2°C och jag hoppas, hoppas, hoppas det faller mycket och fäster på vägarna. För jag har ett annat stort intresse också, och det är min fyrhjulsdrivna "rallybil"... som är roligast att köra på snö. :-) Det är söndag dessutom, det innebär att de lokala irritationsmomenten - plogbilarna - har ledigt. Plogbilar och plusgrader, ve och fä!

Fast nu såg jag precis att snöandet har avtagit nästan helt. Snyft.


Jag ser det snöar... eller såg åtminstone.


"Rallybilen" väntar otåligt på snö. Här på en plogad, frusen sjö.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Ja du, det är tur att jag bor i söder för jag är inte en älskare av vinter. Köra rally på snö?? Jo, det har jag gjort en gång innan jag fick körkort. Det var i Kopprberg. Grabbarna hade plogat en bana på isen (på sjön) Vallarna var såå höga så på håll såg man inte vad vad vi häll på med. Skoj var det!! Men det var på den tiden man trodde man var odödlig. I dag vägrar jag gå ut på sjön när isen lagt sig. Spelar ingen roll hur tjock isen är. Jag ser mig själv under isen utan att hitta hålet. Brr, ryser bara jag tänker på det :o)



Ha det gott i snövädret / Kram E-L

2008-11-16 @ 15:53:29
URL: http://eva-lenalisselgard.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback