Gnäll och glädje



...blogg.se.
Uppdaterar man bloggen och upptäcker att inlägget råkade hamna i fel kategori, ja då flyttar man det helt enkelt. Och visst, det flyttas - men, ligger samtidigt kvar i kategorin där det först lades in?! Ett exempel; under kategorin 00. Översikt & inledning finner man detta inlägg - det SKA INTE ligga där, det ska ligga under kategorin Design & inspiration. Vilket det också gör, en dubblett alltså. IRRITERANDE. Har mailat blogg.se, men det händer ingenting... 

En sak som inte händer lika ofta som förut, men fortfarande titt som tätt, är att bloggen strular vid uppdatering. Man kan få upp det trevliga meddelandet: "404 Error page not found". Samma sak när man ska skapa hyperlink av en text.

...arbetsmarknaden.
Som kanske kommer att påverka mitt lägenhetsprojekt? Finanskris, lågkonjunktur, varslingar, arbetslöshet. Tröttsamma och deprimerande ord. Krisen har drabbat även min arbetsplats. I början av året fick 18 personer lämna min arbetsplats pga vikande orderingångar. Nu varslas det om uppsägning om 35 personer! Vikande marknader även denna gång. Den officiella anledning till varslingen är en effektivisering i fabriken; robotar ska ersätta vissa manuella moment, det ska produceras mer produkter per man och timme.

Alla är oroliga. Jag är orolig. Vilka får gå? Nu vågar man inte spendera några större summor i lägenheten.





...bloggläsare.
Mycket nytt folk har hittat till min blogg, det syns både i inlägg och statistiken som "skjutit i höjden" (jämfört med tidigare). Det är kul att fler hittar hit och uppskattar vårat lilla projekt och min blogg! Välkomna! :-) Trevligt med den positiva respons man har fått. En av anledningarna till att fler har hittat hit är att några av mina favoritbloggare har skrivit om min blogg, ofta angående min taktapetsering: Isabella Hallings blogg, Room and serve, Inspiration & Design, och jag såg nyligen att även Timmerhuset skrivit några rader.

Även om det nu kanske blir mindre investeringar i lägenheten i dessa orostider, så kommer jag fortsättningsvis hålla bloggen levande på andra sätt, som jag hittills gjort. Förhoppningsvis kan man fortsätta inspirera och dela med sig med andra i denna inredningsbloggosfär!


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack för omnämningen :)

2008-11-07 @ 08:39:09
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: Ronja

Helt galet hur många som förlorar sina jobb nu, jag hoppas det inte drabbar dig!

Nästan galet hur populär du blivit med din blogg också, fast det är ju kul!



Förresten längtar jag till julafton, du ska fira den i Sura va?

Puss och kram och snöboll i örat.

2008-11-07 @ 13:27:57
URL: http://ronjahonkala.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej!



Tråkigt med jobbproblematiken höddu! :( Ett stort orosmoment för många.



Förstår att du inte vågar lägga ner för mycket pengar på lyan nu. :S Självklart kommer jag att följa din blogg ändå. Inredning är inte allt. ;)



Du får försöka satsa på väldigt ekonomiska saker så länge. :) Håller tummarna på att du får behålla ditt jobb!



Vad kul att det har trillat in fler besökare till dig också! :)Å jag e glad att du nämner min blogg! Tack tack!



Ha en bra kväll!! Kram Malin

2008-11-07 @ 15:39:53
Postat av: Eva-Lena

Hejsan

Tråkigt att läsa om ditt jobb. Ja, det är oroligt på arbetsmarknaden för många nu. Hoppas verkligen du slipper drabbas.

Skoj att flera med ditt inredningsintresse hittat din sida. Alltid roligt med många besökare.



Ha en bra helg. Tänker på dig och håller tummarna / Kram Eva-Lena

2008-11-07 @ 19:54:33
URL: http://eva-lenalisselgard.spaces.live.com/
Postat av: Jerry

Helena: Äsch då, det var väl inget jämfört med ditt inlägg. Så tack själv! :-)



Ronja: Ja, dä ä ba kul ju. Fniz.

Uh, jag längtar inte. Bara 1.5mån kvar?! Självklart firar jag den där! Har du köpt julklapp till mig? Kramiz!



Malin: Man vill väl helst gå med plus i slutet av månaden nu när det är varslingar på gång. Nya inredningsprylar är lagom underhållande ifall man sitter utan arbete. Fast det är klart det ska bloggas om inredning även om det inte uteslutande är lägenheten det uppdateras om. :-) Kram!



Eva-Lena: Tack för att du håller tummarna. Får se hur länge förhandlingarna med facket drar ut på tiden, man vill ju veta så snart som möjligt. Hade blivit en trevlig julklapp om man fick gå..... Kram

2008-11-08 @ 01:56:24
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Ronja

Jag och Tor ska åka pulka när (om) det kommer mycket snö! :D

Nope, har inte köpt än, men jag vet precis vad jag ska köpa. ^^

2008-11-08 @ 12:44:37
URL: http://ronjahonkala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback