Örngott gotti gottgott

Första dagarna med ryggont var jag soffliggande, bokstavligt talat. Kunde varken sitta upprätt eller gå utan stöd. Efter 4 dagars sjukskrivning tog jag mig till jobbet, och det gick väl ok. Exakt en vecka efter sköldpaddestatusen kunde jag röra mig utan painkillers. Kändes grymt skönt! Vartefter har ryggen bara blivit bättre. Har kunnat leva som vanligt (har dock inte utsatt ryggen för böjda lyft osv), bytt avgassystem på "rallybilen", rastat hundar osv.

Men.

Är det inte alltid ett men? Igår när jag jobbade började smärtan komma tillbaka, och idag har jag jobbat med "stelopererad" ryggrad. Det gick. Men vad är det här?! Jag måste nog ta mig till en kiropraktor eller naprapat som får kika på vad som orsakar smärtan!

Jag har åtminstone en bild att posta. :-) Vår soffa är sååå grymt skön att slumra i, och då måste man ju ha vanliga kuddar i den - som alltid är redo. Dock har vi inte haft några passande örngott. Men så hittade jag dessa fina på Designtorget, 99kr/st!
image258

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Haha, söt du är som trots din värk skriver hur mycket din soffa glädjer dig! :P

2008-05-28 @ 17:01:56
Postat av: Jerry

Kajsa: Men ryggen mår ju bra när jag ligger i den, det var där jag rehabiliterades. :D

2008-05-29 @ 00:13:57
URL: http://tendency.blogg.se
Postat av: Eva-Lena

Tjena Jerry.
Gott att få ett livstecken från dig. Ja du, inte skoj när ryggen börjar trassla. När du väl bli 100% återställd bör du ta dig till sjukgymnast för att få ett träningsprogram. Enl. min uppfattning så an en kiroprator eller naprapat hjälpa dig att få bort det onda men sen gäller det att bygga upp muskulaturen så att det inte händer igen, igen och igen. Åhh, vad jag lät förståndig :o)

Lite skoj har jag haft när du inte visat dig på bloggen. Har via Mickes bilddagbok hittat Ronja och hennes alla bilder + blogg. Jätte skoj!! Såg bilder på mor din. Herre jisses var ju evigheter sen man träffade er alla. Hade det inte varit roligt att till sommar (när farmor) fyller 75 år träffas hemma hos dem. Då kan man även fira farfar som fyllde 75 i januari. Hade varit sååå roligt att träffa er allihop.

Ha det nu så bra och ta hand om dig / Kram Eva-Lena

2008-05-29 @ 19:41:33
URL: http://eva-lenalisselgard.spaces.live.com/
Postat av: Winga

Bah, en sjukgymnast kommer inte på tal eller =P

2008-05-29 @ 21:25:04
Postat av: Jerry

Hade tänkte updatera bloggen, men min blogg är ställd i kö att flyttas till nya servern - så jag kan inte logga in.



Jag har iaf varit hos kiropraktor och förhoppningsvis ska väl ryggen vara rätt bra nu! Men öm är jag. ;-)





Eva-Lena: Yes. När ryggen känns bra igen ska jag börja träna lite smått (igen). Gjorde det faktiskt i början av året, men det lusten avtog, sen blev vi förkylda här hemma - efter varandra, och nu ryggen...



Jag vet att Ronja ville att vi skulle hälsa på farmor och farfar, så vi får väl försöka ta oss dit när det passar alla. Och förhoppningsvis under t.ex födelsedag, så att vi kan ses!

2008-06-05 @ 21:09:58
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Hejsan Jerry



Det var ett tag sen. Förhoppningsvis är ryggen din läkt nu. Kikar in för att önska er en riktigt trevlig midsommar.



Ha det bäst / Kram Faster

2008-06-19 @ 17:17:11
URL: http://eva-lenalisselgard.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback