Uppdatering

Wow, min blogg har blivit flyttad och jag kan logga in...
Fast det hade väl inte spelat någon roll, jag har inte haft något att blogga om, och har haft massa annat att göra.

Off topic uppdatering: Jag var till en kiropraktor med ryggen. Fick strippa av mig kläderna, så att Mr. Jaeger fick ta sig en titt. Hans första kommentar blev ganska snabbt "Oj oj oj..." What?! Det bådar ju gott. Han sa att jag måste ha gått med dålig rygg länge. Vilket jag också har, den har gjort ont emellanåt i ett par år. Men eftersom den inte gjort ont konstant har jag bara tänkt att det varit tillfällig värk och inte funderat över att tillfällena kanske hänger ihop på något sätt. Sammanfattning ryggproblem: ryggraden lutade åt höger ("man kan nästan tro att det är skolios du har"), och vissa ryggmuskler var väldigt spända för att kompensera snedbelastningen, höger axel sluttade neråt, vänster axel satt högt och jag spände omedvetet musklerna därikring, och höger ben var "för kort"... Kul.

Men med lite "massage" from hell och bändande på kroppen så att ryggraden smattrade som en kulspruta så fick han ganska bra ordning på mig. Sambon hade jag med som fyllechaffis inför hemresan, och det var lika bra. Jag var rätt öm. Men sedan dess har det faktiskt känts bättre. Jag har t.o.m. klarat av en festival! Sex dagar i Hultsfred och tokröj till bl.a Rage against the Machine - som förövrigt gjorde en av de bästa spelningar jag sett (har väl varit på en sisådär närmare 150 konserter).

Visste ni att man inte får ha t.ex i plånbok i bakfickan när man kör bil? It's a big no no. Ryggen blir felbelastad då.

Kommentarer
Postat av: Ronja

oh'o, jag brukar ha ont i ryggen rätt jätteofta, typ hela tiden faktiskt. och ibland får jag ont i nacken och axeln (alltid höger) så jag knappt kan röra mig.

och jag tränar väl och så ungefär lika mycket som du. (aldrig?)

2008-06-25 @ 14:46:14
Postat av: Linda

Hahaha, du skriver så roligt.

2008-06-25 @ 19:33:47
Postat av: Jerry

Ronja: Jag tror att det är pga hur du har suttit framför bl.a datorn - som en ostbåge. Och för att du rör på dig för lite, precis som jag. Efter jag var hos kiropraktorn sitter jag nu med en kudde som svankstöd vid datorn och försöker sitta rakryggad.



Linda: Höhö, tyckeru! :D

2008-06-26 @ 19:18:20
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback