Snygg matta + hundbäddar

Jag har inte velat ha mattor hemma, mest för att jag vill ha det funktionellt och lättstädat.

I förra lägenheten hade vi dock en mindre matta i vardagsrummet. Men den fick aldrig ligga på sin plats, mest pga en dåvarande familjemedlem. Då hade vi bara en hund (nu har vi två) och en katt, en busig Cornish Rex-hona som hette Terror. Hon älskade att ligga lågt på mattan och smyga på vår hanhund Pansar (som om hon inte syntes...), när hon väl blev upptäckt eller Pansar kom nära gjorde hon en rivstart, så att mattan rullade ihop sig. Namnet Terror fick hon för att hon terroriserade oss på allehanda sätt. :-)

Men till saken. Jag har ändrat åsikt lite angående mattor, mest pga akustikens skull. Mattor dämpar ljud, och förhindrar ekoljud. Något man inte vill ha i vardagsrummet när man ser på film med hemmabio (eller bara lyssnar på musik för den delen). Och igår hittade vi en matta från Prado på Nisses GIA-Gården som vi fastnade för.


Matta från Nisses GIA-Gården, passade fint tyckte vi!


I bilden ovan ser ni hundarnas platser, en bur och en svart biabädd. De får förpassas någon annanstans, för vi hittade nya bäddar som gör sig bättre i vardagsrummets färgskala. :-)


Självklart ska de vara funktionella också. Pansar tog plats direkt och verkade verkligen gilla sin nya, mjuka bädd. Godkänd! Dom är köpta på Djurmagasinet.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Hejsan.

Tänkte först inte kommentera. Är rätt loj och ska snart krypa i bingen men jag ville bara säga att jag gillar din (er) smak. Mycket smakfullt inrett rum!!

Kram E-L

2008-08-28 @ 21:54:16
URL: http://eva-lenalisselgard.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback