Jobb, vinyl och hundvalp

Huga, det har inte blivit mycket bloggande på ett tag. Det har gjorts och hänt en hel del sedan sist. Inte så mycket med nya lägenheten, men i livet. Därför har jag varit frånvarande. Men som jag sagt tidigare, nuförtiden kommer det inte att skrivas lika mycket som förr.

Som de flesta av er vet har jag varit arbetssökande sedan en tid, det var ju bl.a därför vi flyttade till mindre. Det har sedan sist jag bloggade varit en ganska aktiv tid. Har varit på diverse möten, seminarier, sökt jobb, blivit utringd av fastighetsservice här i krokarna för snöröjning ett par gånger, varit ut mycket med hundarna, och har hämtat en hundvalp.

Och i tisdags hade jag ett missat samtal på mobilen, och någon hade lämnat ett meddelande i svararen. Det var en av cheferna på företaget jag jobbade hos tidigare som behövde ha in "en gubbe" under knappt 3 månader. :-) Så idag började jag jobba igen, det blev en mjukstart på 5 timmar för introduktion och upplärning. Det är på samma företag, men på en annan arbetsplats och under en ny chef. Ska köra truck på lager/utlastning. Kul, tycker jag! Och bara för det så unnade jag mig att beställa en subwoofer (baslåda) till mitt hemmabiosystem och en vinylspelare... har fått upp lite intresse för vinylskivor. :-) Hade en del LP-skivor och singlar som liten, och tycker det är synd att man gjorde sig av med allt när man övergick till CD. Nymodigheter utan charm! OKEJ, nu låter jag jättegammal, men det är jag ju inte, heh..

Men skit i jobbet och vinyler - vad var det du sa om hundvalp?! Jag och sambon var och hämtade hem en 8v valp, dock inte till oss själva. ;-) Utan till två vänner (ett par) som var på ett bröllop dagen då de skulle hämta sin nya valp. Så jag och sambon ställde upp och åkte 24 mil enkel resa för att hämta henne istället. En "liten" (läs: rätt valptjock, hihi) Staffordshire Bull Terrier, som har fått namnet Bandit. En otroligt söt liten krabat! Paret har sedan tidigare 2 hundar av samma ras, så nu har de också 3, precis som oss.


I bilen, på väg hem. Staffevalpen Bandit (tik) hämtas av oss, men inte till oss.


Är hon inte söt i sin stickade vinterskrud?


Typ en sådan här ska jag nu sladda omkring med om dagarna en tid framöver.

Som sagt, jag har fått upp lite intresse för vinyl. Har beställt en vinylspelare och var in till Myrorna häromdagen och rotade igenom alla deras begagnade LP-skivor (som mestadels innehöll värdelös pop och dansband), men några guldkorn hittade jag. ;-)


Jag har varit ut en hel del med hundarna i det underbara vintervädret. Kamera brukar följa med, så varför inte klippa ihop en liten film när de busar omkring i snön?

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vad gott att du fått ett jobb, även fast det är tillfälligt. Är klart bättre än att gå hemma förlänge.



Vilken underbar film du gjort. Började (nästan) att gillar vintern för det såg så ljuvligt ut. Skuttandet i snön ser precis ut Tilda när hon skuttar i snön. Det springer inte utan det ser ut som de skuttar, stutsar fram :)



Ha det gott / Kram Eva-Lena

2010-02-12 @ 22:44:09
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Zizzie

Kul att du fått jobb igen! Med lite tur leder det till nåt nytt :)



Hon ser ut som en riktig skönhet den där fröken Bandit!

2010-02-13 @ 11:13:56
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: CarinaC

Vilken "feel-good-film" det var att se hundarna stuffa runt i snön. HÄRLIGT! Blir lika glad varje gång det är ett nytt inlägg i din blogg och idag var en sån dag! Topp!

Då jag är modell "äldre" så har jag en massa vinylskivor liggande. Ska fasen oxå köpa mig en vinylspelare...

Allt gott!

Carina

2010-02-15 @ 09:06:20
Postat av: Jerry

Eva-Lena: Visst är det så. Nu är jag på ett annat ställe också, så det blir en nyttig erfarenhet jag kan ta med mig. Man får se det så..

Oj oj då, tänka sig. :-) Jag tycker vintern har varit härlig iaf, lite för kall bara. Det ser så kul ut när de hoppar omkring! Men det är bara Peanut av våra vovvar som hoppar som en känguru, de andra hoppar bara... som HUNDAR gör.



Zizzie: Säkert inte till något nytt där jag är nu, för de tänker inte anställa på väldigt länge verkar det som. Men det kanske kan leda till nytt på annant håll, nu kan jag söka fler jobb när jag har nya erfarenheter. :-)



CarinaC: Det var snällt skrivet av dig, kul att inläggen uppskattas! Om du har några vinylskivor med hårdrock och metal som du vill bli av med, så säg till. ;-)

2010-02-17 @ 12:13:40
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback