Kakelbården tog TVÅ år att måla

Varför är det alltid så att vissa projekt blir "bortglömda"? Man vet att man borde ta tag i det på en gång och göra saker färdiga när man väl är igång, men ändå blir det ståendes och man börjar istället pyssla med något annat (troligtvis roligare eller mer akut). Och sedan vänjer man sig vid att inte ha en golvsockel eller färdigmålad kakelbård...

Så blev det med det "stora" (större) badrummet. Ni som var med i bloggens begynnelse minns kanske att jag började måla kakelbården svart. Det strulade lite, men jag fick ordning på det - men gjorde inte klart (fy fan vad tråkigt pyssel att måla kakel). Jag tröttnade väl och det fanns annat som var mer prioriterat. Jag minns hur sambon sa "Om du inte gör klart nu, så kommer det aldrig bli klart". Jag fnyste antagligen åt det antagandet. Men så rätt hon fick! Det blev ståendes i nästan TVÅ år! Inte förrens nu, när det är dags att flytta till nytt, så fixar man färdigt det sista i lägenheten. :-)

En sak är säker, jag tänker aldrig mer måla kakel.


Den aprikosfärgade kakelbården är äntligen svart - runt om!


Kommentarer
Postat av: Tina

Så härligt att du börjat skriva här igen! Trots att ni ska flytta så är ditt pyssel inspirerande för oss andra! Och jag är säker på att ni kommer göra er nya lägenhet, vilken det nu än blir, minst lika snygg! Se det som en utmaning :). Ser fram emot fler uppdateringar :)

2009-10-27 @ 20:56:34
Postat av: Eva-Lena

Ja, gör man inte klart brukar det kunna dröja. Vi började måla dörrarna i källaren när vi flyttade in. Två av 7 är målade...det var ju trist...mycket skojigare med bardisken...fast även den saknar en liten smyglist mot taket :/



Ha det gott / Kram

Och tack för den vettiga kommentaren hos "skarpaste kniven i lådan" ;o)

2009-10-27 @ 21:09:05
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Iris

Jag ska verkligen försöka undvika att vi har en massa halvfärdiga projekt här hemma, nu när vi är i slutet av renoveringen.. Vi har ju en del lister och sånt tråkigt som är svårt att orka med när man har så mycket annat att göra.. snart e det jul också ju :)



kram /iris

2009-10-27 @ 22:44:15
URL: http://inredningskaos.blogspot.com
Postat av: Jerry

Tina: Nu blir det ju lite pyssel innan försäljning, så då kan jag uppdatera med det. :-) Till en början blir det nog inte allt för mycket pysslande i den kommande lägenheten, vi flyttar för att strama upp ekonomin, då blir det inga större utsvävningar. Men de skavanker som finns ska åtgärdas åtminstone.



Eva-Lena: Visst är det svårt att hålla motivationen uppe när det är så tråkigt? ;-) Det var längesen man läste något eller såg bilder från erat nya hus, det blir mest hockey nuförtiden har jag märkt. ;-) Har ni "bott in er" ännu? Trivs?



Iris: Det är oundvikligt! Något blir alltid åtsidosatt, som man sedan vänjer sig vid och till slut glömmer. Hehe. Ja, lister ja... när vi flyttade till denna lägenhet hade vi en massa lister liggandes lösa i förra, och då hade vi ändå bott där ett par år...

2009-10-27 @ 22:56:41
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahaha ja det där känns igen, vi har pratat om att ordna upp balkongen ända sedan vi flyttade hit... för 1.5 år sedan..(suck)



Blev jätte bra i badrummet!

2009-10-28 @ 08:34:35
URL: http://greenrealm.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback