Rosa kök, blä!

Vi har varit och tittat på en hyreslägenhet, en 2 rok på hela 78 kvm. Den hade generösa utrymmen och trevligt läge, men var kanske inte tipptopp på sina ställen. Och elen ingick inte i hyran, som vi trodde, så då blev den dyrare än vad vi hade tänkt oss för nästa boende.

Vi har också tittat på hela fem stycken billiga bostadsrätter, alla 2 rok. Två av dom var ganska rejält nedgångna, de har hyrts ut till studenter på Vattenskidgymnasiet - så det har nog festats en aning där. ;-) Synd att jag inte tog några bilder, så kunde ni ha fått sett hur det såg ut. Ena lägenheten hade ett knallrosa kök! Tror ni att vi gillade det? Nä, tänkte väl det. Gåshud innebär i det här fallet obehag...

De resterande tre lägenheterna fanns i grannhuset. De var alla okej, där vi fastnade lite för den fräschaste av dom. Enda funderingen är - hur ska vi få plats med alla våra grejer och tre hundar i en lägenhet på 62,5 kvm? Det har gått förr med två hundar, så vi kan göra det igen med tre.

Så nu gäller det att sälja bort en massa grejer och att fixa det sista i vår 4 rok så att vi kan lägga ut den till försäljning. Och det är vi redan igång med! I dagarna har jag fixat en efterlängtad golvsockel till portalen där väggen slogs ut mellan lägenheterna. (Ni får ha överseende med att lägenheten är väldigt rörig och stökig just nu)


Här syns spåret efter att väggen slogs ut, golvsockel i betong.


Med lite bearbetat material på plats.


Lite vit färg, och voilà... Så svårt var det inte! Varför har vi dröjt så länge med det?


En bräda, två kvartslister och vit färg.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ni verkar allt vara väldigt händiga och får massor av saker gjorda tycker jag! Tack för dina snälla kommentar om sovrummet, ek är ingen favorit men på någe sätt så fungerar det:) Ha en toppen vecka, och hoppas att ni får lägenheten!

2009-10-26 @ 10:03:23
URL: http://greenrealm.se/blogg
Postat av: Sök och du skall finna

Det där blev riktigt snyggt!



Läste att du blivit av med jobbet och att ni ska byta lägenhet.

Vill bara önska dig/er lycka till och att det kommer att lösa sig till det bästa, med det mesta.



Ha det!

2009-10-27 @ 21:32:52
URL: http://2bloggen.blogspot.com
Postat av: Marie

Hm. 3 hundar, ny lägenhet. Vadå, har det inte hänt nåt nytt i ditt liv eller...? ;)

2009-10-31 @ 12:18:11
URL: http://marremoln.blogg.se/
Postat av: Linda Zetterstrand

Hej Jerry.

Hoppas allt är bra med er och alla hundar=)

Om du inte vet vem jag är så är det linda som du har jobbat lite med på rir och åse är min mamma=)

har läst din blogg lite då och då och såg att ni ska flytta. Jag tror att det finns 3:or på forsbacka vägen. Jag och min pojkvän bor här och har en hyra på 3400 för en 3 på cirka 75kvm.. tror jag=) hehe tänkte bara att det är ganska billigt. Hälsa Sara och vovvarna.

Hej och kram Linda

2009-11-03 @ 22:31:29
Postat av: Jerry

Linda: Jag är faktiskt usel på namn, men ditt kommer jag ihåg. :-)

Okey, tack för tipset. Men vi har hittat en 2a i grannhuset. Det blir bästa lösningen för tillfället, för det blir en rätt smidig flytt och jag kan ha kvar garaget jag har här.



Ska hälsa dom! Kram!

2009-11-04 @ 15:23:52
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback