My family

Två av hundarna har synts lite på några bilder då och då, valpen har nog dock inte synts något på bloggen ännu? Så jag tänkte att jag kunde skriva ett inlägg om mina hundar som dyker upp på bilder ibland.


Vi har tre hundar. Sambon, Sara, tränar och tävlar med hundarna, se hennes träningsdagbok här.

Lina (tik), 5 år, från Badazz Kennel. Hon är numera pensionerad från tävling pga en obotlig nervsjukdom (Ataxia, se video), hon har tidigare tävlat lite i agility bl.a. Är en otroligt trevlig och bra hund, är mogen till sättet och är "mamman" i hemmet.


Pansar (hane), 4 år, från Conviction's Kennel. Han tränas och tävlas i bruks & lydnad (se träningvideo). Världens goaste hund! Älskar att ligga och skeda i vår säng (när han får tillåtelse) sena morgnar med mig. Barnslig och alltid på alerten.


Peanut (tik), 9 månader "valp", också från Badazz Kennel. Hon är troligtvis en upcoming star - hon är otroligt lättlärd (se träningsvideo). Hon är ännu inte så gammal och fortfarande väldigt valpdryg, allt hon ser plockas upp i munnen osvosvOSV. Otroligt energi, på både gott och ont. Söt liten nöt!


Alla är sådana här livsfarliga mördarhundar ni läser om i de aldrig förvridna tidningsartiklarna, American Staffordshire Terrier. Det är en hundras som har fått oförtjänt dåligt rykte, men samtidigt ska inte dess historiska ursprung förnekas. Ursprunglig avel som samtidigt skapat en av de människogladaste hundarna, vilket ofta är en missuppfattning folk har att de inte är.


Såhär kan det se ut när valpen och hanen busar. :-) Det ser värre ut än vad det är, så jag sätter text på bilderna för att de inte ska användas utan lov i något annat syfte där de kan uppfattas fel. ;-)

Lite lek och bus!



Skräckslagna. :-)

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vilka charmtroll. Blir däremot lite ledsen över lilla Linas öde. Fina bilder på dem alla.



Ha en bra helg / Kram Eva-Lena

2009-11-28 @ 09:27:33
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Therese

åh så söta, otroligt fina hundar ni har!



Har varit dagmatte åt en liten staff och han är helt underbar. Han älskade också att ligga och "skeda" oavsett om det var 100 grader varmt. En riktigt myskille.

Ha en fin lördag!

//Therese

2009-11-28 @ 10:04:37
URL: http://beejbi.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vilket fint inlägg! :-)

2009-11-28 @ 10:27:00
URL: http://ebba.doggyblogg.se
Postat av: Matilda

Haha, när de leker kan ju se mer läskigt ut än vad det är. Min mamma blev jätteskraj första gången hon såg min lilla hund, som väger 5,5kilo, och hennes kompis, som väger ca.2,5-3 kilo, busade. Hon sa med darrande röst åt mig att få dem att sluta för hon tyckte det såg så hemskt ut när de visade tänderna och nafsade och morrade och hade sig ;-)

2009-11-28 @ 10:29:15
URL: http://ebba.doggyblogg.se
Postat av: Hanna

Tycker de ser ut att vara trevliga små kryp:)

2009-11-28 @ 10:41:21
URL: http://greenrealm.se/blogg
Postat av: Zizzie

Ser helt underbara ut alla tre! Väldigt fina kort också.



Ja du får gärna höra av dig när du vet om du ska ha rävkuddarna i nya lägenheten så ser vi om jag hunnit köpa tyg till dess eller inte :)

2009-11-28 @ 15:14:06
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Jerry

Tack alla för de fina kommentarerna!



Eva-Lena: Det är sorgligt. Men hon är inte så dålig än att man mår dåligt över det, man kommer väl att förstå det när hennes sjukdom börjar ta över.



Matilda: Hehe, that's what dogs do! Jag tycker det kan vara kul att se när de rejsar igång, om man nu inte sitter och försöker se en film eller något...



Zizzie: Ja, jag ska försöka komma ihåg det. Har så mycket på gång och i huvudet, så du kanske får påminna mig ifall jag inte hört av mig. ;-)

2009-11-28 @ 19:31:21
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Heyli

de dyker nog upp när du slutat leta ska du se, brukar vara så :)



haha jodu nå har jag höftfett! bara det att jag visar det inte direkt ofta, finns en anledning till att jag alltid har ett eller två stora skärp runt midjan vettu ;)

2009-11-28 @ 19:39:04
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback