Keep on rockin' in the free world

Bloggen ligger i dvala av olika anledningar. Främst pga varslingen, som gör att ekonomin måste stramas åt och därmed hindrar större förändringar i lägenheten. Känner mig bara lite trött just nu...

Har inte loggat in på länge. Och då känns det fint att se att det verkar vara en stadig ström besökare trots min inaktivitet. Framtiden känns oviss, men bloggen ligger kvar för beskådan.

Det har varit en intressant tid, med mycket fina kommentarer och nya kontakter. Finns mycket inspiration där ute. Och det är väldigt hedrande att ha kunnat inspirera andra.

Nu är jag en av många i denna ekonomiska kris som drabbats av uppsägning, och för mig personligen känns det som en vändpunkt i livet. En punkt som är tung att hamna i, jag har kastats ut ur trygghetens famn. En punkt som samtidigt är lätt befriande, nu kan en nytt kapitel påbörjas.

Ett uppvaknande. Lite motsägelsefulla känslor. Jag vill vara i trygghetens famn. Men vad har jag gjort där dessa år? Har jag levt? Levt ut och levt i nuet? Jag vill ruskas om och vakna upp. Men orkar jag ta tag i allt nu? Kan jag inte skjuta mitt liv på framtiden?


Jag vet inte varför, men Neil Youngs "Keep on rockin' in the free world" surrar i huvudet.


Kommentarer
Postat av: Åsa Karlsson

Jerry, jag hoppas verkligen att det kommer gå bra, att du kommer hitta din plats i världen, ibland tar livet tvära svängar, man får bara haka på. Va kul det skulle vara om nån som läser din blogg kunde ge dig en chans att få jobba med inredning :D för det skulle du passa att jobba med!



Lycka till med allt! Hälsa Sara, Pansar och Lina!



Kram Åsa

2009-03-30 @ 21:40:11
Postat av: Malin Inspiration & design

Neil Young är bra. :)

Hoppas att det kommer ordna sig för

dig med jobb. Du skulle passa att jobba

med inredning. Något du har funderat över? :)





Ha det! Kram Malin

2009-04-02 @ 18:22:32
Postat av: Heyli

hej! tråkigt allt som hänt, med varslingen och att du inte har nån lust att blogga, jag gillade ju dina coola idéer och annorlunda design! ;) tänkte i vilket fall önska dig en glad påsk, kram!

2009-04-09 @ 23:51:32
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

himla tråkigt alltså.. men hoppas du hittar nåt nytt du vill hålla på med! om inte annat kanske det kan vara skönt att vara ledig en liten stund med? :)

2009-04-12 @ 17:50:10
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Hejsan Jerry.

Hoppas allt är okey med dig och dina kära. Klart det är jobbigt när ens trygghet försvinner men precis som du skriver kan det bli en vändpunkt i livet. Du är ung och har möjligheter att skapa dig din framtid. Se inte allt nattsvart. JAG tror det kommer att ordna sig för dig!!



Vore synd ifall du helt slutade blogga. Jag är så glad att åter fått kontakt med släkten på min brors sida. Vill inte mista den!! Du vet var du kan hitta mig och du (ni) är alltid välkomna ifall ni har vägarna förbi Småland. Min mailadress hittar du i min info.



Ha det bra tills vi hörs igen!!

Kram från faster Eva-lena

2009-04-22 @ 21:20:19
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: FURNISH.etc

Så tråkigt och höra, men hoppas du hittar ett nytt jobb som du kommer trivas med! Och så får vi hoppas du bloggar vidare i din takt, känn ingen press :)

2009-05-11 @ 12:12:07
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Ella

Alltid roligt att hitta nya bra inredningsbloggar - men tråkigt att just denna ligger på "is"... Hoppas på en snar återkomst!



Å du, när livet ger 'en käftsmällar är det bara att slå tillbaka - snart är du herre på täppan igen! ;)



// Ella

2009-06-03 @ 15:26:06
Postat av: Karin

Hörru... jag saknar din blogg! Börja skriva igen!!! Det behöver ju inte vara faktiska renoveringsprojekt du beskriver utan det kan ju vara drömmar, tankar och saker du skulle vilja köpa?!

2009-07-06 @ 12:56:01
URL: http://timmerhus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback