Råttbon, nej tack! DEL 2

Ni har hittills bara sett lite av ena halvan av vardagsrummet. I den andra "änden" (så stort är det dock inte, hehe...) har vi vår skrivbordslösning med min stationära dator. Nu blir det inga överblicksbilder, men jag tänkte visa hur jag har fått ordning på alla kablar där också!


FÖRE. Här är baksidan av skrivbordet. Uj, vilket råttbo! Därför har jag letat någon slags kabelränna att fästa under skrivbordet, där allt kan samlas upp.


EFTER. Aningen prydligare? Dock är det inte helt klart, jag har tänkt montera tyg eller något som täcker hela baksidan och döljer allt.


"Kabelkanalen" är Signum från Ikea som verkade perfekt! Problemet var att mitt grenuttag med alla kontakter inte fick plats mellan kabelrännan och bordet. Mitt grenuttag och kontakter bygger inte högre på höjden än något annat, så Ikea borde verkligen ha gjort hängstagen längre, så att rännan fick längre distans till själva bordet!


Problem är ju till för att lösas. Och som tur var hade jag 2 st metallstag till en golvstående spegel i lagom längd (som inte användes). De sågades itu, bockades, fick nya hål borrade, monterades på originalstagen och sedan kunde rännan hängas upp med mycket bättre marginaler. :-)


Sedan återstog det att få kabelhärvan någorlunda prydlig i rännan. Och med hjälp av några buntband får man lätt ordning.


EFTER. Nu kan jag äntligen sträcka ut benen ordentligt. :-) Och så blev det lättstädat här också - INGA kablar på golvet!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Smart löst! Blev bra mycket bättre. Får ta mig i kragen framöver och fixa till våra råttbon.



Kram E-L

2009-12-20 @ 19:57:02
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Iris

Hej! Jag kikar in och önskar dig och dina nära en riktigt god jul! Vad skönt att få bort alla sladdar från golvet!



kram /iris

2009-12-24 @ 11:36:51
URL: http://inredningskaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback