IKEA-TV

IKEA har lanserat en tjänst där man kan registrera sig och sedan ladda upp filmer och bilder på förändringar i sitt hem. Faktiskt kul att sitta och titta. Finns inte så jättemycket material uppe ännu, men det lär väl fyllas på. Jag själv ska nog skapa ett konto och dela med mig lite. ;-)

VEM läser användarvillkoren när man registrerar sig på en sådan här sida? Inte många gissar jag, men jag gjorde det. För jag misstänkte att jag skulle finna vad jag fann. Genom att godkänna villkoren, så ger du IKEA full rätt att: "använda, kopiera, framföra, reproducera, visa, bearbeta, integrera, licensiera samt distribuera sådant material som du har skapat och laddat upp" ... "i både kommersiella och icke-kommersiella sammanhang, publicera materialet under obegränsad tid, över hela världen och oberoende av medium, det vill säga på Internet, via tv- eller mobildistribution eller annat".

Det här är något jag sett på flera olika sidor (Facebook är ett exempel). Kanske har det varit väldigt vanligt sedan länge, men det är på senare tid jag har uppmärksammat detta. Det är rätt jävligt egentligen...  men det är smart utav dom... Här får dom hur mycket gratis material som helst - att använda hur dom än behagar! Eftersom alla medlemmar har godkänt villkoren (som de flesta säkert inte har läst igenom). Och även om de gjort det, så kanske de inte bryr sig så mycket... eller åtminstone tycker att det är lite jävligt av dom, men ändå registrerar sig... liksom jag.


HÄR finner du IKEA-TV. Sälj dina mediafiler. Gratis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback