Jackor på en lykthängare?

Har ingen hatthylla/jackhängare i (lilla) entréhallen ännu, så vi hänger jackorna i hallgarderoben. Det blir iochförsig rätt prydligt i hallen att stuva undan dom, men samtidigt krångligare. Jag tycker att funktion är viktigt, saker ska vara enkla och inte onödigt tillkrånglade. Men funktion och design ska gå ihop!

Hallen är rätt liten, och en stor hatthylla (samt skohylla) förminskar ännu mer. Har funderat på om man bara ska montera upp några enkla krokar direkt på väggen. Men vill samtidigt att de ska passa in med vår spegelram. Hittade en lykthängare, som kanske skulle kunna funka som klädhängare?! Skulle ju kunna funka stilmässigt med spegelramen. Eller vad tycker ni? (sedan återstår bara problemet med en passande skohylla...)


Den nedre kroken går förhoppningsvis att böja ut en bit. Höjd 36 cm. 97 kr på Design Direkt.
image120


Hittade även en sjysst klocka i gammal tågstations-design, även den hos Design Direkt, för 595 kr. Ojdå, glömde lägga in bilden - men här kommer den!
image121

Kommentarer
Postat av: Armine

Men jag är intresserad av att se var du har hängt new orleans klockan kan du inte lägga upp en bild? Ni är verkligen väldigt duktiga och fantasifulla... Tummen Upp!! Snälla lägg upp en bild på klockan :-)

2009-11-06 @ 11:59:02
Postat av: Jerry

*Armine:* Har ingen sådan klocka, jag stötte bara på den när jag satt och letade krokar som kunde passa i hallen! :-)

2009-11-08 @ 16:00:39
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Amelia

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2012-03-19 @ 00:36:50
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback