Dagens rätt: Ugnsbakad laxfilé

När det är lite stiltje i ekonomin, så står renoveringen ganska stilla och det blir inte lika mycket skräpmat. Vilket ju är bra! Så jag får väl blogga om matlagningen till er stora besvikelse. :-)

Dagens rätt:
Ugnsbakad, vildfångad laxfilé i olika utföranden
Kall gräslökssås
Potatis
Grönsaker


Serverat och bara att hugga in.
image165

Sambon åt en traditionell ugnsbakad laxbit, olivoljad och saltad. I bakgrunden syns fileér med Tapenade Classica (har du inte testat, så gör det!).
Den kalla såsen består utav Creme fraiche, färsk finhackad gräslök, salt och peppar (tillsätt mängder efter egen smak)
image166

Jag åt en ostfylld laxbit. Bara att skära ett snitt (inte för djupt) i laxen och fylla med valfri ost innan de ställs i ugn.
image167

Kommentarer
Postat av: Åsa Karlsson

Herre gud va pedantiskt och nyttigt det ser ut, jag får ju dåligt samvete :P

2008-02-19 @ 23:39:11
Postat av: Jerry

Åsa: Haha, inte ska du få det. :-P Jag har ju serverat prydligt, eftersom jag tänkte fota. Nyttigt och gott!

2008-02-23 @ 20:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback