Kommer jag att vela resten av mitt liv?

Vad det än handlar om. Ska det skapas något bestående, så kryper gärna perfektionisten fram i mig.

Jag har sen barnsben velat tatuera mig. Men jag har aldrig kunnat bestämma mig för något motiv, eftersom jag vill vara säker på att jag alltid kommer att vilja ha just det i resten av mitt liv. Livet är så föränderligt, jag är föränderlig; tycker annorlunda i mycket nu än för 10 år sedan, smaken för motiv & design skiftar, åsikter kan t.o.m. skifta beroende på humör. Så en del ideér jag gillar nu faller bort eftersom jag är osäker på vad jag tycker om några år. T.o.m. musiksmaken har förändrats en aningen med åren. Självklart finns band och artister som jag är säker på kommer att vara bestående favoriter, men en bandlogga, namn eller artistporträtt är inget jag vill ha.

Jag vill ha något helt unikt, som jag har skapat helt själv med mina händer och efter mitt huvud. Men det jag visionerar i huvudet kan jag inte själv få ner på ett papper med penna, vilket är tråkigt. Tatueringen ska helst betyda något speciellt för mig, representera något jag kan stå för, då är chansen större att jag alltid kommer att vilja ha den kvar.

Och pga att jag är så noggrann, så när jag väl har bestämt mig för ett motiv och går med en bild till tatueraren, så måste tatueringen bli identisk med motivet på papperet. Annars blir jag tjurig resten av mitt liv.

Jag sitter här och funderar på VAD som alltid har bestått och kommer att bestå. Färger jag alltid kommer att gilla är svart, rött och blått.

Såhär långt kan jag iallafall fastställa...
Placering: axel, underarm, eller en hel sleeve, nacke och/eller hals
Färger: svart, rött, blått
Motiv: betydelsefull, representera något


Anledningen till detta inlägg är att jag fick en presentkort i julklapp av sambon - till en tatuerare. Så nu måste jag ta tag i det här på allvar. :-)


Det finns en artist som jag gillar. Usugrow, en snubbe från Japan, som ritar och gör illustrationer för albumcovers, klädmärken, skatemärken osv. Han har gjort en hel del fräna grejer.


Usugrow.


Usugrow.


Usugrows Darth Vader.


Rätt fräsch sleeve.


Tatueringen måste bli identisk. Här är ett riktigt bra jobb!


En kul sleeve. :-)

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Jaha, då har du kommit en bit närmre en tatuering. Kan ju inte göra sambon besviken men du jag gillar den kuliga sleeven asg



Nää, skämt åtsido. Gör man en tatuering så håller jag med om att man ska ta sig en ordentlig funderare. Man ska ju även gilla den när man är 85 och sitter på hemmet :o)



Lycka till i ditt sökande!

Kram Eva-Lena

2008-12-29 @ 09:39:57
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Ida

Tjo,



Fungerar på samma vis, detta med att det ska vara perfekt och att tummen sitter så jävla långt uppkörd för att man velar fram o tillbaka och ändrar sig hit och dit.

Har väl kommit fram till att även om jag gör en tatuering nu och inte gillar den sen så står den ju för -den här- perioden av mitt liv, där jag är just nu. Känns lite lättare att ta tag i det hela då. Sedan tror jag att man slappnar av mer och mer vad gäller gaddningar när man väl har gjort sin första.



Snygga bilder btw. Gillar också åt old school / new school hållet.

2008-12-29 @ 19:04:58
Postat av: Jerry

Eva-Lena: Den där sleeven är faktiskt kul, och något jag skulle kunna tänka mig - men antagligen bara för stunden, man lär väl tröttna? ;-)



Ja, precis. Men Ida här ovanför har faktiskt en poäng. Den som söker skall väl finna, hoppas jag!





Ida: Det har du rätt i, har aldrig tänkt på det så! Inte för att jag nu springer och gör något helt ogenomtänkt. Men det blir troligtvis lättare om man tänker så, att det är en punkt i livet.



Ps. Ang Leonardo-glasen, modellen heter tydligen Swing och finns (fanns?) på Duka. :-)

2008-12-30 @ 01:55:12
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Alina

Godnatt! :)

2008-12-30 @ 03:56:10
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Ida

Oh thank you ;) Ska springa dig o kika en sväng vid tillfälle. Hoppas du o sambon o vovvarna får ett gott nytt :) Här blir det lugnt firande med sambons familj.

2008-12-31 @ 08:54:30
Postat av: Ida

Oh thank you ;) Ska springa dig o kika en sväng vid tillfälle. Hoppas du o sambon o vovvarna får ett gott nytt :) Här blir det lugnt firande med sambons familj.

2008-12-31 @ 08:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback