Färgångest

Det är psykiskt utmattande att försöka bestämma färger, kombinationer av färger, mönster och motiv för 4 r.o.k! Jag har kört fast ganska rejält på vardagsrummet (som dessutom är det viktigaste rummet). Soffan är i brun plysch, och resterande möbler = tv-bänk, dvd- & cd-hyllor, högtalare går alla i någon form av antracitgrå.

Vad för tapeter/färger (förutom svart och vitt) fungerar med både brunt och grått? Mörkt eller ljust kvittar, men pastellfärger går helt bort. Dels för att jag föredrar mörkt...


Var soffan svart, skulle jag köra på denna kombination, med ett liknande mönster. Men funkar den grå med brunt istället?
image6
Bild hämtad från Candidy.

Kommentarer
Postat av: kakan ;)

Du är rolig du jerry. Fortsätt skriv. Roliigt roliiigt.

2007-10-03 @ 16:48:44
Postat av: Ronja the almighty

jag tror att en mörkgrå färg skulle passa på väggarna.
mörkare grå än tv-hyllan och det. den bruna soffan passar iallafall ihop med det. och det skulle vara snyggt om allt gick i lite gråskala och att det bryter av med den bruna soffan och röda kuddarna.

2007-10-05 @ 15:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback