Black or White

Nu har det gått en tid sedan vi lade ut lägenheten till försäljning och det har varit rätt en rätt intensiv tid.

För att dra tillbaka klockan en tid och kortfattat summera: Många visade intresse och flera kom för att titta på lägenheten, där några var väldigt intresserade och en budgivning kom igång. Vi hade satt ett lågt utgångspris, men buden gick högre än vi räknat med. Vi kom till en bra lösning med en tjej som bor i grannhuset, hon och döttrarna behövde större boende. Papper för vår nuvarande 4 rok skrevs i veckan och den 15e december satte vi som datum för ägarbyte.

Eftersom vi fick lite mer betalt än vi räknat med har vi lagt en liten slant till en "minirenovering" av nya lägenheten (2 rok). Hela lägenheten har vita väggar och är rätt fräsch, men just köket var slarvigt målat - så det målade jag om, till vitt igen för att göra det enkelt (och billigt, hade vit färg). Vi har slipat alla dörrar (lackad trä) och de ska målas vita. Har burit över lite prylar och installerat en del belysning. Har pysslat med en massa småsaker som behövdes fixas. Jag ska inte tråka ut er, men more to come... Det är kul att se saker falla på plats och jag får väl uppdatera bloggen med bilder från nya lägenheten senare. :-)

En till grej jag har hunnit med syns på bilderna nedan. Ung Drill-ramen från IKEA, som vi har satt spegelglas i, är svart från början. Men jag tänkte att den skulle göra sig bra som vit mellan de vita dörrarna. Vilket den gjorde, tycker det blev kanonsnyggt! Men som vit kommer den att försvinna i de vita väggarna i nya lägenheten... hm.


Ung Drill-ramen från IKEA fick vit färg. Snyggt?! I say YES.


Vad säger ni, Black or White - vilket gjorde sig bäst? Se hur det såg ut tidigare för att jämföra.


Om ni nu fick Michael Jacksons "Black or White" i huvudet och vill se den klassiska videon, klicka här. ;-)

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Skoj att ni fick lite mer än ni trodde...men så var det ju en grann lägenhet ;)



Gillar ramen i både svart och vit men den gjorde sig väldigt fint i vit mellan dörrarna.



Kram Eva-Lena

2009-11-21 @ 23:54:23
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Hanna

Va roligt grattis till försäljningen!

2009-11-22 @ 12:01:28
URL: http://greenrealm.se/blogg
Postat av: Lina

ramen gjorde sig verkligen!

2009-11-22 @ 12:38:10
URL: http://levmer.wordpress.com
Postat av: Sök och du skall finna

Jag tyckte den var supersnygg i vitt, mot den röda väggen och de vita dörrarna.

Men med vita väggar kanske den får en annan färg (igen).?



Kul att höra att det gick bra med försäljningen och att det blev lite mer än beräknat.



Ha det gott!

2009-11-22 @ 13:40:03
URL: http://2bloggen.blogspot.com
Postat av: Zizzie

Riktigt snygg var den i vitt måste jag säga! Ni får överväga en svart fondvägg kanske ;)

2009-11-22 @ 16:48:25
URL: http://zizzie.blogg.se/
Postat av: Maja

Tyckte den var snyggast i vitt faktiskt. Jag som annars föredrar svart^^. Men ska bli kul att se den nya lägenheten sen. Även fast jag verkligen älskar den som ni bor i nu...

2009-11-22 @ 22:22:42
Postat av: DESIGN by B

Hej! :-)



Jag vill välkomna dig till min nyskapande foto/inredningsblogg DESIGN by B. Hoppas du kikar förbi & glöm inte börja prenumerera. För snart kommer nya fräscha julfoton.



Kram Benita

2009-11-23 @ 16:37:26
URL: http://designbyb.blogspot.com
Postat av: Jerry

Sök och du skall finna: Jag vill nog inte måla om spegelramen, tyckte den blev så snygg i blankvit. Men jag har lite funderingar på om jag ska måla en fondvägg att skruva upp den på..



Zizzie: Jag har faktiskt funderat på något sådant! Vi har ju 2 blankvita masker också.. Någonting hittar jag på! :-)



Maja: Tycker som jag då, föredrar svart, men den ramen passar bättre i vitt! Tack för de fina orden!

2009-11-25 @ 23:38:34
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej!

Ramen Ung Drill blev sjukt snygg som vit! Jag är själv sugen på att måla om min, därför undrar jag vilken färg ni använde och hur ni gjorde? :)



MVH,

Karin

2011-09-11 @ 18:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback