Soffbord Cana

Just nu har vi faktiskt IKEAs tv-bänk Bestå Jägra som soffbord. När vi letade soffbord hittade vi inget som passade våra krav; att det hade hjul och var relativt högt var viktigast. Det pga att vi alltid äter i vardagsrummet. Högt, så att man slipper sitta som en fällkniv och med hjul eftersom det flyttas så ofta. Tv-bänken fungerar utmärkt, men den känns som en stor klumpig koloss mitt i vardagsrummet.

Så jag har kikat på andra bord, även utan hjul - för det kan man ju skruva dit själv! Har hittat ett som jag har fastnat för. Och det är bordet "Cana" som finns hos bl.a EM och Ilva. Det är 45cm högt, men med 4 hjul borde man komma upp i lagom ätarhöjd. :-)


Snygga soffbordet Cana (ca 2400 kr) Det är 45cm högt.. plus ca 5-7cm med hjul? Perfekt.


Ett annat snyggt alternativ skulle ha kunna varit soffbordet Kansas från Mio (2250 kr). Men den är bara 40cm hög (och det MED benen kom jag på nu...) och blir alldeles för låg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback