Nytt soffbord

Vi har hittills haft en tv-bänk (ja, faktiskt!) som soffbord, dels för att den hade lagom höjd och hjul - smidigt när man alltid äter i vardagsrummet och måste flytta på bordet ofta. Dessutom var den praktisk med 2 lådor och såg inte så pjåkig ut. Det var IKEA's Bestå Jägra i mörkbrun (syns lite här).

Men på senare tid har jag tjatat några gånger om soffbordet Cana, och nu har vi äntligen köpt ett! Det var aningen för lågt och opraktiskt att flytta vid dinering, så vi skruvade på hjulen från Bestå Jägra'n. :-)


Soffbordet Cana, äntligen!


Monterade hjul för att göra bordet högre och lättare att flytta.

Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Hallå hallå! :) Det där blev ju väldans snyggt! Var det du som frågade mig om man kunde sätta hjul på bordet? Fick den frågan av "anonym" häromdagen. :) Nu vet jag att det funkar och håller då. :) Det är ju väldigt tungt Canabordet. Är ni nöjda?! Tapeten ni har är ju bara för läcker också!



Ha det najs! /Malin

2008-10-27 @ 18:45:34
Postat av: Jerry

Malin: Tja! Nä, det var inte jag som frågade ang hjulen. Men det fungerade iaf med dessa hjul och skruvar. Blev lite tveksam när jag borrade första hålet, för materialet är inte massivt, utan rätt tunt och bordet är liksom "ihåligt" (det är förmodligen veckad papp eller något annat materiel som stadgar inuti).



Ja, vi är supernöjda! Blev så snyggt som jag hade föreställt mig. Senare i veckan kommer det upp bilder på fler inköpta saker. ;-)

2008-10-27 @ 23:11:00
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback