Totalt lurad = positivt överraskad!

Vilken kul dag jag hade igår! Två händelser förgyllde dagen.

1. Jag har sedan ett antal år kört Subaru Impreza och är så otroligt nöjd med mitt bilägande. Sambon har kört några kombibilar av olika bilmärken, nu senast en Citroën C5. En bil som vi båda tröttnat på rejält, den har krånglat en massa (elproblem). Igår hämtade vi hem en Subaru Forester till henne. Jag var nästan mer lyrisk än henne, tycker det är så kul och skönt att hon nu kör en, förhoppningsvis och troligtvis, problemfri och trygg bil som tar sig fram på snöiga skogsvägar med Subarus fina fyrhjulsdrift (på ställen där Citroënen kör fast med sin framhjulsdrift...). Vi kom iallafall hem någon gång på eftermiddagen och...

2. ...klockan 18.00 skulle vi äta hos mina svärföräldrar. Innan vi åkte hemifrån tyckte sambon att jag borde ta av mig understället jag hade på mig under de vanliga kläderna. Och jag undrade varför eftersom jag tyckte det var skönt med det på.. men jag tog av mig det iallafall. Dessutom frågade hon om jag inte skulle fixa frisyren innan vi åkte, men det tyckte jag inte behövdes. På vägen dit skulle vi först hämta upp svärfar vid simhallen.

Men när vi är där för att plocka upp honom möts vi av några gamla arbetskompisar till mig. Jag förstår snart att hela mitt gamla skiftlag ska spela bowling (i bowlinghallen som ligger i anslutning till simhallen). Men vad jag inte förstår är att JAG ska vara med. Jag står helt nollställd och fattar ingenting till en början, och tror att de bara håller på och skojar. Men nej, mitt gamla skiftlag har bokat bowling för skiftlaget + mig! Så det är bara att släppa inställningen på middag hos svärföräldrarna (som alltså var en bluff) och följa med mina x-jobbarkompisar för några set bowling, fin middag och gratis alkohol. :-D Förstå vad glad och överraskad man blev! Det var riktigt kul att träffa alla igen. Vad fina de är, blir nästan lite tårögd när jag tänker på det. :´)


Min smutsiga pärla till vänster och den nya pärlan till höger, ute på äventyr.


Två blåa Subarus i familjen. :-)

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Trevig överraskning :)



Bilarna har samma färg eller? Ser ut så ifall man tvättar din till vänster ;o)



Vilka underbara bilder du tagit på hundarna i den förra bloggen. Kanonfina!! Är det nya objektivet bra? 18-200 är mycket vidd. Hade inte varit fel att ha för jag har 18-55 och 55-200 och det är ofta jag förbannar mig att jag har fel objektiv på och hålla på att byta är ingen hit plus att ögonblicket är ju över när man väl fått på rätt objektiv :/



Ha en underbar söndag / Kram Eva-Lena

2010-01-10 @ 10:02:24
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Anna

Nee, ussschh.. inte kan man skaffa sig subaru, dom bilarna som är så dåliga... ;D

2010-01-10 @ 19:22:56
URL: http://staffordshirebulldozers.info.se
Postat av: Jerry

Eva-Lena: Nej, de har inte samma färg, de skiljer ganska mycket egentligen. Men färgen ser rätt lika ut eftersom min bil är såååå skitig. :-P Kolla länken nedan så ser du hur färgen är egentligen:

http://www.garaget.org/?car=26689&image=230629



Ja, jag tycker att objektivet är bra. Den ska enligt recensioner prestera bra för pengarna man betalar för den, är en av de bättre i sin prisklass tydligen. Det var just av den anledningen jag ville ha superzoom - så att man skulle ha ett bra allroundobjektiv och slippa byta. :-)



Anna: Hehe. Och du vill ju inte vara bättre än oss, så du ansluter dig till Subaruklubben - VÄLKOMMEN! ;-D

2010-01-10 @ 19:38:31
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Marie

Oooh, jag onskar jag vart med... Trots att bowling suger.

2010-02-07 @ 12:36:54
URL: http://marremoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback