Vad har du för inredningsstil?

Via Proforma fann jag en länk till sidan Sproost, där man kan få svart på vitt vilken inredningsstil man har.

Det går till så att man får se bilder på 28 rum där man får välja på en skala från Hate it  t.o.m. Love it hur man tycker om rummet som helhet. Man har också möjligheten att klicka i Like eller Hate för de inredningsdetaljer som finns med. Därefter får man svar på vad man har för stil. Man kan dessutom få upp förslag och bilder på möbler/inredning som passar en, med priser och allt. Smart sätt att skapa behov för människor..... men samtidigt smidigt som hjälp, om man behöver det.

Då man tydligen kan få olika resultat beroende på vilka bilder man får se, så får man ta det med en nypa salt. ;-) Men jag får väl lov och säga att det fungerade hyfsat för min del, tyckte tjänsten prickade ganska rätt och jag kan se stilarna (förutom Hollywood, men jag gillar det däremot) mer eller mindre i mitt hem. Det gäller väl att fylla i ordentligt vad man gillar och hatar. Mina resultat ser du nedan, översatt och lite förkortat:

40% Contemporary
Så fräscht och stilrent! Antikviteter? Nej tack! Vintagekollektioner och ett hopkok av olika prylar? Inte för dig! Du gillar nytt och strömlinjeformat. Din kärlek för minimalism ger sig uttryck i alla rum. Möbler med rena linjer och geometriska former föredras.

33% Zen
Hejdå virrvarr, hej stilrent! Naturliga material förhindrar utrymmen från att kännas kalla och sterila. Zenstil mixar rustik känsla med chic, så att det känns enkelt och sofistikerat.

27% Hollywood Couture
Mellan 1920-40-tal var det viktigt att få in lite glamour i hemmet, när världens runtomkring saknade det. Idag är känslan liknande, att det ska ge en känsla av välmående när världen verkar ha glömt hur kul den kan vara. Dagens uppdaterade version av stilen är allsidig, du kan matcha en modern lädersoffa med en gammal stol omklädd i sammet. Nyckeln är att det ska kännas rikt och "over-the-top", men ändå beboeligt.


Contemporary och Zen kan jag se i mitt hem. Även om Hollywood Couture inte har fått plats, så gillar jag det.


En förslagsbild på saker jag kan tänkas gilla. Prickar ganska rätt.


Klickade jag på enbart fotöljer, så fick jag upp en massa förslag, där några träffade klart rätt. Den helvita har jag skrivit om tidigare.


Bland förslagen för sidobord fann jag några jag gillade. T.ex Cana-look-a-like. :-) Det gröna bordet matchar Davis-pallen!

Kommentarer
Postat av: Daniella

Vad kul, det ska jag göra!

2009-02-16 @ 23:19:21
URL: http://deniella.blogg.se/
Postat av: Hanna

Låter intressant, skall prövas! Själv kan jag känna att det är viss skillnad på vad man tycker är snyggt och vad man faktiskt kan tänka sig att ha i den egna lägenheten;-) Ha en toppen dag!

2009-02-17 @ 12:01:31
URL: http://greenrealm.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Det lät som ett roligt test! Tack för tipset.

Svar: Tack så mycket! Jag kan knappt fatta att vi är förlovade :) Ja varmrätten var god och alldeles lagomt blodig. Kram Sandra

2009-02-18 @ 00:58:48
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Johanna.B

Kul ska jag testa!



Kram

/Johanna

2009-02-18 @ 13:08:02
URL: http://www.johannabillingskog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback