Redo för Random Light?

Idag tvingade jag mig i säng tidigare än igår och tvingade mig upp efter endast 3.5 timmars sömn. Nu ska jag väl lyckas vända på dygnet.

For till Västerås och handlade pryttlar så att jag kan göra ett försök att tillverka en egen Random Light. Faktiskt så fick jag idén att göra en egen sådan när jag såg ett pysselprogram på Barnkanalen förra veckan (som ledde till detta inlägg). Men har nu sett att jag inte på långa vägar är ensam om idén... flera andra inredningsintresserade bloggare har hunnit före. Bl.a Timon Home, RoomDesign och Hilleshög har knåpat ihop egna, riktigt fina Random Lights! Vilket iofs är bra, då behöver jag t.ex inte fundera på vilka snören som fungerar. :-) Jag hade tänkt göra en vit, men Panduro Hobby hade bara svarta snören hemma, så det får bli en svart lampa. I annat fall får jag väl göra en vit en annan gång ifall svart inte funkar alls. Bara hoppas att jag lyckas lika bra som nämnda bloggare!


Lite pryttlar har inhandlats för att kunna tillverka en Random Light. Hade tänkt använda den stora pilatesbollen, men kom fram till att den kanske var lite väl stor. Måste köpa en mindre.



USB-dammsugaren som jag skrev om förut finns på Lagerhaus för 149 kr. En liten lounge bordslampa, också den drivs via USB och kostar 149 kr.


I butiken Village fanns den här fina kaffekannan (259 kr) med matchande mjölkkanna. Salt- & pepparkar i form av tangenterna S och P.

Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Stort lycka till! Tänk på att inte ta bort bollen för tidigt. Knacka och kolla så att den är stel. :)





Ha en mysig kväll!

2008-11-15 @ 20:01:55
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/
Postat av: Jerry

Tack! Ska vara försiktig. :-) Hoppas jag an börja pyssla idag, är ivrig att komma igång.

2008-11-16 @ 12:17:35
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Karin

Hi hi, vi är inne på samma "gör-det-själv" pyssel... men jag är inne på att göra tre mindrelampor att hänga tillsammans på rad... med upphängningen utspänd och gömd under en trälist/konsol... Det största problemet är att fixa en dold fästanordning till taket. Lycka till med lampan!

2008-11-18 @ 14:36:48
URL: http://timmerhus.blogspot.com/
Postat av: Jerry

Karin: Det låter som en bra idé tycker jag, det borde du köra på! Ja, det blir nog att klura på.



(Försökte skicka en kommentar till ditt pysselinlägg, men man måste logga in med ett Google/Blogger-konto eller ange OpenID-adress för att kommentera)

2008-11-18 @ 22:10:47
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack för observationen angående kommentarer, det hade jag missat helt och så vill jag ju inte ha det... jag har ändrat nu så att alla kan kommentera. // Karin

2008-11-19 @ 09:02:19
URL: http://timmerhus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback