Min dator = BOOM!

Inte riktigt "Boom!", men det kändes så i hjärtat. Igår satt jag och surfade lite med min dator när skärmen plötsligt blev svart. Datorn surrade dock. Någon sekund senare tystnade den och gick sedan inte att starta! Troligtvis nätaggregatet, dvs strömförsörjningsdelen inuti datorn, som gav upp. Underligt, då den byttes 2006!

Jättekul. Verkligen. Allt mitt bloggmaterial, bokmärken, bilder, musik, anteckningar ligger i den burken. Nu sitter jag vid sambons bärbara dator. Jag gillar inte bärbara datorer, avskyr tangentbordet där knapparna Home, End etc är kombinerade med siffertangenterna - drygt! Och den där musplattan... Och på hennes dator finns inget bildredigeringsprogram, typ Photoshop. Det går inte att fixa bilder i PAINT.

Så bloggandet kommer att bli lidande, hur länge vet jag inte. Imorgon ska jag dessutom iväg på en kryssning. Hoppas stormen på Östersjön har avtagit då. Ska bli skönt att komma bort och strunta i allt vad krånglande teknik heter. :-) Tråkigt bara att komma tillbaka till verkligheten sedan...


Trasig dator och en kommande kryssning kommer att göra bloggandet lidande en tid.


Här ska jag leva och bo tillfälligt, med vy över promenadgatan.


Förhoppningsvis får jag ordning på min dator. Just nu vill jag gå loss med en slägga...

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Åhh, jag vill också på kryssning!!! Får jag föja med? ;o) Taskigt med datorn, inte skoj alls!! Hoppas du kan fixa det åtminstonde så att du får taag på allt du har i den.

Ha det gott / Kram Eva-Lena

2008-11-24 @ 19:54:10
URL: http://eva-lenalisselgard.spaces.live.com/
Postat av: Jerry

Hade vi haft en bädd över, så. ;-P Skoj var det iaf.



Men det här är totalt värdelöst, att sitta utan MIN dator, känner mig helt handikappad... Abstinens. Som tur är har jag tv-spelet Rockband att underhålla mig med under tiden.

2008-11-28 @ 20:00:13
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback