Annorlunda adventskalender

Åh, vad jobbigt det är med vissa saker som är förknippade eller knutna till juletider. All julmusik som spelas i varenda butik under december är stressande och otroligt irriterande. För visst kör alla butiker samma cd, typ Absolute Christmas? Hur många gånger har du inte hört Just D's "Nu är det jul igen"?! Jag hör bjällror och deras röster. Hjärntvätt!

Och dessa adventskalendrar. Sådana där utan choklad tyckte man var tråkiga när man var liten, hur kul var det att öppna en lucka och se en bild på en julklapp? Öh, jahapp. Under lucka nr 24, den sista och största (ofta en dubbellucka), var det alltid en julgran eller tomte avbildad. De med choklad var lite roligare, men inte smakade väl chokladen något vidare, men ändå åt man skiten år efter år! Men nu finns ett alternativ, som också passar de som inte är barn längre.

pid.se finns denna fräna kalender. Som t.o.m. JAG skulle kunna tänka mig att köpa. Runda askar, som man själv kan fylla med små överraskningar. Inga fler avbildade julklappar och äcklig choklad! ;-)


Denna adventskalender, bestående av askar man fyller själv med små överraskningar, heter Tower och kostar 499 kr på pid.se. Totalhöjden är hela 136 cm. Finns även i rött.

Bild lånad från pid.se

Kommentarer
Postat av: tessi

åhh vilken snygg! den vill ja ha....

ja hade paketkalender fram tills jag flytta hemifrån för 3½ år sen.. är man minsting så är man.... hahahaha

2008-11-23 @ 09:31:51
URL: http://beejbi.blogg.se/
Postat av: Ronja

Mamma har köpt en chokladkalender till mig. :D

2008-11-23 @ 14:24:12
URL: http://ronjahonkala.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nu ska vi inte prata skit om julen den är mysig! men jag kan hålla med om att de är jobbigt med stressiga människor. :x

2008-11-25 @ 22:50:39
URL: http://mcfadden.blogg.se/
Postat av: Jerry

Lisa: Ja, den är mysig. Förutom vissa saker, t.ex all stressande julmusik i alla affärer. Julklappshandlandet skulle vara så mkt roligare utan den. ;-)



Men hallå, nu får du väl ge mig login till din blogg när du ändå skrev upp den här. :-) Äre hemliz, så kan du väl helgon- eller fb-maila.

2008-11-30 @ 00:12:25
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback