Invalid

Idag stod jag hukad och packade en väska som stod på golvet, när jag med ett fingerknäpp fick en sån otrolig smärta i ryggen att jag segnade ner på golvet vrålandes. La mig plant på golvet ett tag. När jag sedan försökte resa mig med hjälp av en stol gjorde det grymt ont, jag kände jag rätt hjälplös ensam hemma som jag var. Tog mig till slut upp och satte mig på en stol - AJ, det gick inte! Reste mig och stapplade med korta steg till ett annat rum, men smärtan gjorde mig yr och det var bara att lägga sig ner igen.

Där låg jag på vardagsrumsgolvet som en sköldpadda. Fick tag på en läkare, och sambons syster fick agera stöttepelare åt mig när vi tog oss dit. Träffade en fåordig läkare (varför är dom alltid det?), som klämde och kände lite i 1 minut. Fick 3 olika smärtlindrande. Felet då? Ja, "muskelspänning"?!! Jaha, och jag KRYPER på golvet här hemma nu och käkar smärtstillande - som inte verkar ge någon större effekt. Och nää, jag sitter inte vid min stationära dator, utan ligger med en bärbar i soffan.

Jag har en teori. Visst måste det här ha något att göra med att jag nyligen blev äldre än 25? ;-)


Såhär kan jag inte göra "just nu"...
image257

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Hmm, låter som du fått ett redigt ryggskott. Rekommenderar sig att inhandla en värmedyna. Brukar lindra. Känner du något bra kiropraktor eller naprapat i närheten så är det nog värt ett besök. Gunnar har i många år haft problem med ryggen. Första gångerna så var han till läkaren och förordades vila och värktabletter. Tog två-tre veckor att bli bra. Senaste åren så har han varit hos kiropraktor och då är han på benen igen efter ett par tre dar. Själv föredrar jag naprapat. Lite mer försiktiga krävs kanske ett par behandlingar mer.
Hoppas du snart blir bättre/Kram faster

2008-05-14 @ 19:36:59
URL: http://eva-lenalisselgard.spaces.live.com/
Postat av: Åsa Karlsson

Stackars farbror ^^

2008-05-14 @ 21:18:20
Postat av: Ronja

hahaha! panschis! :D
iofs kanske jag inte ska säga något, jag är sju år yngre och har _ständigt_ ont i ryggen och ena axeln/nacken. :(

2008-05-15 @ 10:07:40
Postat av: lilla m

Ojojo inge skoj sånt inte, får hoppas du snart blir bra då!
Men du!! lite fel räknad med åldern va?! HeHe du fyllde väl åtminstone 26...
hehe eller?!

2008-05-15 @ 22:23:57
Postat av: Linda

:/ AJ!
Jag tycker ärligt synd om dig. Är det bättre än?

2008-05-19 @ 14:59:06
Postat av: Malin

Har du kvar hängarna?
Mvh Malin

2008-05-23 @ 22:37:45
Postat av: Jerry

Hej alla! Ryggen är ganska bra nu faktiskt. Tänkte orka skriva ett blogginlägg (lääängesen nu) om hur det har gått.

lilla m: Jag fyllde 26 ja! Jag skrev ju "jag nyligen blev äldre än 25" i inlägget..? Du kanske läste/förstod fel. ;)

Malin: Japp, hängarna finns kvar! Hojta till om du är intresserad, så kan vi ta det via mail!

2008-05-25 @ 14:37:51
URL: http://tendency.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback