Sovrumspyssel

Nu ska jag bildbomba bloggen med vad jag har haft för mig. Det har pysslats i sovrummet! Där har det inte hänt någonting alls på ett tag. Det behövdes en rejäl uppdatering av vår klädförvaring, och äntligen...


Såhär har vi förvarat våra kläder sen december. I en alldeles för liten garderob och flyttlådor. Praktiskt, nej. Vackert, nej. Ordning och reda - absolut NEJ! Denna garderob ska slängas, och här ställs istället sängen.
image212

Handlade lite från elfa. De har grejer så att man kan bygga sin klädförvaring precis som man vill, praktiskt. Man skruvar först upp en bärlist, som man sedan hakar valfria hängskenor på.
image213

Såhär ser det ut när hängskenorna är hakade på bärlisten, det är själva grunden (du bestämmer dock själv hur många hängskenor osv du ska ha!). Skenorna går att flytta i sidled hur man vill. Sedan är det bara att börja haka på vad man nu har handlat, inget skruvande krävs!
image214

Jag klistrade på filtkuddar i nedre ändarna på skenorna, för att de inte skulle skava mot tapeten.
image215

Jag kompletterade elfa-systemet med två stativ med trådbackar från IKEA.
image216

Sängen stog med huvudgaveln mot den vita fondväggen, men den flyttade vi för att få plats med...
image217

...vår nya förvaring för kläder!
image218

Vi frigjorde även lite trevlig golvyta. Förmodligen hamnar det en rund matta där någon gång. Och till höger om förvaringen kommer en stor helkroppsspegel att hängas upp.
image219

Det kommer inte att stå blottat såhär, utan det ska monteras en skena i taket varifrån vi hänger något fint tyg som gömmer förvaringen. Det är rätt smidigt ifall man vill förnya rummet - lätt att byta ut tyget (jämfört med t.ex skjutdörrar)! Dessutom blir det luftigt och kläderna håller sig fräscha, när man har trådbackar & -hyllor.
image220

Utdragbara byxhängare.
image221

Efter allt slit lagade sambon riktigt god mat (vanligtvis är det jag som brukar kocka!): barbequekyckling (vitlök, chilifrukt, lime) med bulgur och ruccolasallad.
image222

Kommentarer
Postat av: Juwan

Jag måste bara fråga, vart i hela friden finns den här helt underbara lägenheten?

2011-04-01 @ 00:16:20
URL: http://barwari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback