Klassåterträff

Imorn... eh, eller idag, ska jag på fest. Det är klassåterträff ikväll. Spännande va! Så det är alltså snart 10 år sedan jag lämnade högstadiet. Och ja, tiden rusar iväg, lite skrämmande hur snabbt det går.


Var inte jag bara barnet precis? Jag minns nyponkrigen och pulkabacken och busringningarna som igår.

Gick inte jag precis ut ur gymnasiet? Jag minns coladrickandet och kortspelandet och 220V-stöten som igår.

Gjorde inte jag precis lumpen? Jag minns de skogstokiga norrländska befälen och fältveckan i -38 grader (celsius) och norrskenen som igår.

Hur länge har jag varit yrkesverksam egentligen? Jag minns det exakta datumet som igår; torsdagen den 18e februari för fem år sedan. Ett eftermiddagsskift. Och jag hade dreads. Det du! När jag började sa jag "här blir jag kvar max 5 år, sedan måste jag ha hittat på något annat". HA! Deadline passerades för 19 dagar sen... Det är väl så, när man har fast anställning och trygghet. Skönt att ha ett arbete att gå till.


Om jag orkade koppla in den gamla scannern i min andra isärplockade dator, så hade jag postat upp en bild på hur ful jag var som liten, här under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback