Interaktiva kuddar

Vilken kul idé! Interaktiva kuddar visades på en mässa, men vad innebär det? Det är kuddar som kommunicerar med varandra via internet. Om du kramar, rör vid eller lutar dig emot den ena av två kuddar - så lyser den andra. Var den andra kudden än kan tänkas vara i världen! Föreställ dig ett långdistansförhållande... krama kudden när du saknar din älskade och dennes kudde lyser upp (som förhoppningvis kramar sin, så att din lyser). :-)

"Invisible to the naked eye, electroluminescent wire is woven directly into the textile pattern of each pillow prototype. Connected via an internet-based communication platform, the individual pillows can potentially be located nearly anywhere and wirelessly." Läs mer här.


Interaktiv kudde
image189 image191

Kommentarer
Postat av: Svartlava

Vet du om dom finns att köpa någonstans än? Fick just extremt ha-begär...

2008-04-08 @ 20:45:09
URL: http://svartlava.blogspot.com
Postat av: Jerry

Svartlava: Jag vet faktiskt inte. De visades på någon mässa (eller mässor) ganska nyligen, jag tror inte att de finns ute till försäljning (ÄN!). :-)

2008-04-08 @ 22:10:16
URL: http://tendency.blogg.se
Postat av: sandra juya

Hejsan. Jag vill ha en sån kudde. Hur mycket kostar en sån & vart kan man köpa sånt? Kan du inte skicka ett mejl till mig o berätta mera, snälla!



Tack



Mvh Sandra

2010-11-21 @ 04:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback