Gudomlig (köks)stol!

Jag diggar verkligen rokoko-stolar om de är av litet modernare snitt, speciellt färgmässigt, men även material (är det en nyfunnen fetisch jag har?). Jag har tidigare skrivit om en mattsvart stol, här, som jag då tyckte var världens snyggaste - åtminstone att ha i vår lilla hall. Nu har jag hittat en ny favorit, som jag veeeerkligen skulle vilja ha 2st av vid köksbordet! Skulle vara sjukt snyggt. Men som det verkar finns den inte till salu? Hittar den inte på någon svensk sida iaf. :-( Hjälp.

Stolen kallas Chair-air och är designad av Nathan Wierink. Ett stort MEN... dynorna är av PVC och är uppblåsbara. Gärna PVC, men hellre någon normal dynstoppning än luft. ;-) Får väl inse att detta är och förblir en kul designstol. Fast det är ju trevlig inspiration ifall man köper sig begagnade rokoko-stolar och lite vitt PVC-material...


Denna stol skulle göra sig helt perfekt i vårat svartvita kök!

Kommentarer
Postat av: Dan

Tjenare, nu tar jag mig i kragen och skriver en kommentar på ett, av många lästa inlägg från dig.



Du har varit bevakad av mig ett tag nu, jag gillar din blogg som fan, var bara det jag skulle säga, kolla in min blogg, ingen designblogg eller något åt det hållet, bara allmänt skit som skrivs!



med vänliga hälsningar

D

2008-07-07 @ 23:48:31
URL: http://mintungaslant.wordpress.com/
Postat av: Jerry

Tjena!

Trevligt att du tog dig i kragen och kul att du gillar bloggen! :-) Synd bara att det inte händer allt för mycket med lägenheten för tillfället. Får försöka uppdatera om annat under tiden.

2008-07-09 @ 06:42:39
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback