Freaky eye!

Bilden. Jag var till en ögonklinik för att undersöka ögat, pga att jag såg "ljusglimtar" i ögonvrån förra veckan. Men det avtog efter ett par dagar, och allt såg nu bra ut enligt läkaren (som förövrigt var den bästa och trevligaste jag någonsin träffat!). Jag fick sitta och stirra in i tre olika maskiner, bl.a en "pruttkanon" - som puffade luft rakt i ögat (helt omöjligt att inte hoppa till vid varje puff/prutt). Men till saken; för att kunna kontrollera näthinnan i en annan maskin, så fick jag först en ögondropp som utvidgade pupillen till max - därför ser jag ut som ett freak! Sambon tyckte jag såg läskig ut när jag kom hem. :-)

Som jag tidigare nämnt är jag inte direkt någon Alexander Lukas, jag är inte den mest tursamme. Jag hade tänkt spendera pengar på bl.a tyg att hänga framför garderobssystemet denna månad, men igår fick jag plötsligt en oväntad utgift - punktering på ena bakdäcket på min bil. Så, två nya 18" stora däck inkl montering kräver pengar. Typiskt? JA!


Ögonkliniken gav mig pupillutvidgande ögondropp. "Filmstjärneöga" som läkaren kallade det... Okej.

Kommentarer
Postat av: Ronja

jag brukar se ljusglimtar i ögonvrån. är det p.g.a något speciellt eller? jag har liksom aldrig reflekterat över det.

2008-07-31 @ 13:17:44
Postat av: Jerry

Är det som en ljuspunkt från en ficklampa som du skymtar i ögonvrån? Utan att du gör något speciellt, t.ex kliar dig i ögat? Första gångerna jag såg det, upplevde jag det som om nån lyste med en ficklampa på väggen intill mig.

2008-07-31 @ 15:40:02
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Ronja

exakt så är det. tor har också haft så några gånger. vad beror det på då?

2008-08-02 @ 22:24:09
Postat av: Jerry

Enligt läkaren var det ett tecken på att näthinnan inte är okej, att den kan vara på väg att t.o.m. lossna. Men jag hade så pga att jag fått en hård smäll vid ögat. Verkar underligt att ni båda skulle ha så samtidigt. Har ni slagit era kloka huvuden ihop väldigt hårt? ;P

2008-08-04 @ 19:18:32
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Ronja

ahaa, skumt. hehe, ja, det måste vara nåt sånt.

2008-08-05 @ 20:12:41
Postat av: Emhi

jag vet! omöjligt att sitta still pga pruttkanonen! =P Jag hoppade till varenda gång. sjukt obehagligt! Efter jag fått pupillutvidgande medel i ögonen och han skulle se in i ögat med det där solljuset... jag tyckte det var tortyr. Har aldrig haft så ont i ögonen.



/E

2009-07-30 @ 08:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback