Rokoko väggstol?

Jag har tidigare skrivit att jag skulle vilja ha en svart stol i rokokostil i lilla hallen, under spegeln (se länk här). Men hallen är ganska liten och en stol med utsvängda ben och fötter tar plats. Så jag har funderat lite på en s.k. väggstol. En sittdyna som fästes på väggen, som är uppfälld för att spara plats - och kan fällas ner när man behöver sitta (och ta på sig skorna t.ex). Det absolut bästa vore en väggstol i barock- eller rokokostil, men det verkar vara helt omöjligt att finna. Kan man bygga en egen utav en vanlig stol?

Jag har funnit några väggstolar, som jag dock inte planerar att köpa.


Den här finns faktiskt med antingen blank- eller mattsvart fodral. Men jag vet inte om den passar in i hallen... iofs är den ganska enkel och passar väl överallt egentligen. Finns på designonline.se för 1349-2149 kr beroende på utförande.
image154

Denna läckerbit finns hos formodesign för 2495 kr. Dock är modellen fast, och kan inte fällas, så den går bort för min del (67 cm djup).
image155

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback