Snyggt jävla kök!

Jag brukar kika på Design Simon & Thomas på TV3 när jag har möjlighet. Tycker de är duktiga på att få till rum, helheten blir oftast grym där allt passar så bra ihop. De vågar lite mer med färger än vissa andra. Och så är de kul att titta på när de käbblar med varandra och håller på.

Såg ni programmet ikväll? Det sista programmet för säsongen och troligtvis deras snyggaste "rum" hittills, tycker jag! De fixade köket åt en familj, där precis allt gick i rött, svart, vitt och krom - grymt snyggt och HELT KLOCKRENT! Familjens raggarbil, en svartrödkrom Cadillac -58 stod för inspirationen. Köket blev lite nyretro med 50-talscafékänsla.

Bilderna är inte så jättebra... de är tagna på TV'n. Jag var tvungen!


Före, tråkigt standardvitt och typiskt svenssonplottrigt. Efter, helt sjukt stilrent.


Före, trångt kök. Efter, väggen bakom kyl/frys slogs ut och skrubben där bakom fick bli en förlängning av köket.


Före, jaha... Efter, JAAAAAAA!


Familjens bil som stog för inspirationen...


...och resultatet blev riktigt bra.


Otydlig bild. Men bänkskivan är täckt med mosaik i rostfritt stål-look.


En av tre IKEA-lampor




Stilig matplats.


Taklampan ovanför matplatsen består av 2 kromade kofångare med spotlights som uplights.


Och så lite bilinspirerad väggdekoration.

Kommentarer
Postat av: Kes

själv jobbade man, såg fram emot detta avsnitt. Ska kolla ifall man kan se det på nätet. Har rekomenderat din randomlightguide till två personer idag. (Jobbar i lampbutik) Du ska ha cred för en grym blogg.



God Jul!

2008-12-22 @ 23:42:12
URL: http://edsvikenf.blogg.se/
Postat av: Anne

Även jag är en fan av Simon & Thomas, även om jag ibland kan tycka att dom är lite extrema ;)

Ville egentligen bara komma in här och önska dig en riktigt GOD JUL.

Ta hand om dig och de dina

Kram/faster Anne

2008-12-23 @ 06:04:57
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: Sök och du skall finna

Inte min stil, men SUPERtufft!! Tror det passade den familjen perfekt.



Önskar dig en riktigt God Jul!

2008-12-23 @ 11:04:57
URL: http://2bloggen.blogspot.com
Postat av: Jerry

Kes: Va! Har du gjort det?! Oj. Det kan man säga var smickrande att du har tipsat om den! :-)



Anne: Det är kul att de vågar sticka ut. Jag får önska detsamma, God Jul! Kram!



Sök och du skall finna: Dom verkade riktigt nöjda. De fick nog exakt vad de hade tänkt sig i färger och stil. Tänk om man kunde få lite hjälp av dom med ens eget kök. God Jul detsamma!

2008-12-23 @ 19:13:14
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Razzel

Jag såg också detta. Mycket läckert - även om det inte skulle passa hos mig, men det är ju det som är kul - just att att deras inredningar är så personliga för de som bor där. Önskar bara att jag kunde komma så långt som att tömma kylen på magneter...

2008-12-25 @ 16:26:55
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Jag älskar det programmet, men missade det här avsnittet, får kolla på det på webb-tv. Jag brukar inte tycka att de gör saker så som jag skulle vilja ha det, men jag sitter med ett leende på läpparna hela tiden (och ibland gapskrattar jag) för jag tycker de är så underbart roliga! Vilken störtskön humor de har, underbara människor. Visst skulle man bara vilja äta middag med dem!?

2008-12-29 @ 00:42:47
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback