Kryssning i bilder

Tänkte jag kunde köra lite off topic med att posta lite bilder från kryssningen.

Det blev en 40 tim till Helsingfors med Silja Line Symphony. En stor, fin och fräsch båt.


Blev en hytt med utsikt över "Östersjöns längsta nöjesgata", Promenaden, som är 140m lång.


Utsikten från fönstret var fin, med växlande ljussättning.



Taxfree nästa! Där fanns choklad med röv-smak. ;-) Passande.
Godis och alkoläsk var snordyrt, vadå skattefritt? En Bacardi Breezer kostade 27 kr (jämfört med 20 kr på land i Sverige)!


Vy över promenadgatan.


Över promenadgatan var det uppvisning av akrobater.


Efter en del skattefri alkohol bjöd min vän på dansshow ute i kylan. Han varken är speciellt pigg på att bli fotograferad eller dansa när han är nykter. Får se om han ber mig ta bort bilden... ;-)


Hela båten kryllade av unga människor som hade en "avslutningsfest" för avklarad utbildning - alla skulle bli besättningsmän på kryssningsfartyg. Så det var bra drag på ditvägen.


Efter detta följer minnesförlust för min del och några censurerade (ej minnesvärda) bilder. ;-) Dagen efter blev jag sängliggande mest hela tiden. Båten stog i Helsingfors hamn 7 timmar, men pga mig blev det ingen tur genom stan. Men vi gick i land en snabbis åtminstone... vädret sög ändå.

Vi förevigade vårat 2-minuters besök på finsk mark.


På hemvägen blev det att äta gott. Och festa igen... lite lugnare.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha var det du som skickade till tjuvtittat? :D

2008-12-02 @ 18:53:49
Postat av: jan

Kul du hittade tillbaks.

Använd vad du vill!



JJ

2008-12-02 @ 21:44:04
URL: http://jornmark.se
Postat av: Eva-Lena

Bilden är fortfarande kvar ;o)Lägger till musik till bilden. I feel good trallallalla. Ja du förstår nog vilken jag menar trots att sångrösten inte är den bästa asg



Du , vilken båt!! Som en flyttande liten stan ju. DEN vill jag åka någongång!!



Ha det bra / Kram E-L

2008-12-02 @ 22:06:16
URL: http://eva-lenalisselgard.spaces.live.com/
Postat av: Jerry

Linda: Vadå för bilder? Och vad är tjuvtittat (jag vet faktiskt inte)? :P



Jan: Ja, det var kul. Och tack ska du ha!



Eva-Lena: Hehehe. Fast jag gissar att han inte har sett den än. ;-)

Det var en rätt maffig båt. Det mesta fanns på båten, men det var bara spriten som var billig.

2008-12-02 @ 23:06:37
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Jonas

Hörredudu! Jag ska stämma dig för publicering av fulljonas utan lov!



Synd att det var du som agerade fotograf denna kväll, har ju ingenting att blotta av dina bravader dom där två kvällarna!



Men roligt var det, hoppas vi kan åka snart igen!

2008-12-08 @ 23:55:26
Postat av: Jerry

Hähähä, men bilderna är junte osmickrande iaf, partyboy!



Nä, mina bravader är inget att dela med sig av kanske. Haha. ;-)



Mhm, vi får ta det igen någon HELG.

2008-12-09 @ 02:29:27
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback