Tapetsera tak?

I början av renoveringen satt jag mycket på nätet och kikade för att få inspiration. Då fann jag en bild på ett stort rum med vita väggar i grunden, och som hade fått schabloner av bruna löv klistrade (eller så var de målade) i ett mönster som "klättrade" på vägg och upp på taket. Det såg riktigt häftigt ut.

Jag kom och tänka på det inatt när jag funderade lite allmänt på hur vardagsrummet ska vidareutvecklas. Tidigare tapetserades en fondvägg med lövmönster, och som vanligt när det är mönsterpassning så blir det en del tapet över. Lövmönstret huggs ju av uppe vid taket. Så jag undrar hur det skulle se ut ifall man tog överbliven tapet och skar ut endast löven, för att sedan passa ihop bitarna med de löv som är avhuggna..? Fästa dom utmed taket alltså. Gjorde en snabb bildredigering i datorn på hur jag menar.

Kan det tänkas vara något? Kanske t.o.m. bygga vidare på mönstret ännu längre utmed taket? Fast häftigast vore väl om man hade fondtapeten på alla fyra väggar och gjorde på detta sätt - så att hela taket fick en snygg inramning! Fast lövmönstrad tapet på alla väggar... nää, det blir för mycket.


Ur den här vinkeln ska egentligen bladen i taket svänga åt höger, för att det ska se korrekt ut för ögat. Men jag orkade inte redigare noggrannare.


(Vad gör jag uppe kl 06:15? Jag har inte vänt tillbaka dygnet efter nattskiften. Och Jörgen Persson spelade ju precis OS-semifinal i bordtennis. :-) Vilken han förlorade.)

Kommentarer
Postat av: Ronja

jag tycker du ska göra så, men bygga ut det ännu lite mer i taket. :)

2008-08-23 @ 23:25:11
Postat av: Jerry

Ja, nu har jag börjat... :-)

Tanken är väl att jag ska bygga ut det lite mer. Kanske i ett hörn. Får se om jag får till det, så att det ser bra ut!

2008-08-24 @ 07:46:37
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback