Modellbilar

Jag har ett annat stort intresse än det mest aktuella just nu - lägenheten, och det är bilar. Allt från ettriga japanare till gungiga amerikanare, jag har en bil ut båda de kategorierna. :-) En Subaru Impreza GT och en Chevrolet Caprice Classic. Och något jag skulle vilja ha just nu är små bilmodeller - exakta kopior av mina bilar, hur läckert vore inte det att ha som prydnad hemma? Eller varför inte på hatthyllan i bilen!

Men jag har hittat en massa andra modeller som gärna fick ta plats någonstans i mitt hem. Maisto tillverkar dessa och de har ett grymt stort utbud på fordon i olika utföranden (modeller, radiostyrda, mc). Hobbex har tagit hem en del modeller där priserna varierar mellan 149-379kr.


Här har vi några godbitar ut Maisto's serie "All Stars". Den blåa är en Impreza och den guldfärgade en Caprice, men båda är nyare än mina...
image235



Från serien "Pro Rodz"
image236


Från serien "R/C". Dessa är alltså radiostyrda!
image237

Kommentarer
Postat av: Viskan

Vad är det för årsmodell på din cheva?

2008-04-17 @ 14:26:21
Postat av: Ronja

äh, du har ju massa småbilar du fått av mormor. ;>

2008-04-17 @ 14:42:38
Postat av: Jerry

Viskan: Har en -78 med dubbellyktorna, modellen är en -86 (om jag minns rätt) eller nyare.

Ronja: Ja, dom är ju läckra...

2008-04-17 @ 15:37:41
URL: http://tendency.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback