Köksväggar färdigmålade

Köksväggarna är nu färdigmålade. Ser sterilt, men fräscht ut. Ser lite tråkigt ut nu, men blir nog läckrare när bord, stolar, lampa osv kommer på plats lite längre fram i tiden. Det ser nästan tapetserat ut, fastän vi har rollat allting. Använde oss av en vattenbaserad, halvmatt vit färg. Ytan är svagt glatt och går nog att torka av med lätt fuktad trasa.

Ett tips
vid målning av väggar, att när det maskeras med tejp vid taket, så ser man till att inte tejpa någonting alls på tapeten. Jag lyckades nämligen tejpa ytterst lite på tapeten vid några få ställen... Tejpen ska ju avlägsnas direkt efter målning, när tapeten är blöt - vilket innebär att den lätt kan följa med! Vilket den gjorde. Lyckligtvis var jag försiktig och skadan blev inte stor och var lätt att reparera med en liten pensel och lite extra färg.


image16

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tapetryck a la maskeringstejp! Har hänt ett antal ggr, men jag lär mig aldrig.. suck

2007-10-15 @ 12:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback