Kakelbård - 2a skedet

Fortfarande förkyld, ögonen vattnas och jag ser knappt vad jag skriver. Men jag orkade inte sitta framför dumburken mer. Efter två dagars TV-tittande märkte jag att man blir hjärntvättad av smörjan - jag satt nämligen och följde den där nya frågeleken a'la Jeopardy med Hoa Hoa (inget personligt menat Hoa!) ... Vi begav oss upp en våning för att fortsätta dona lite i lägenheten.

Vi bestämde oss för att köra på idén att måla på fogmassa kring plattorna. Och nu maskerades det ytterst noggrannt! Fruktansvärt tråkigt och tidskrävande arbete, men nu skulle det tamejfan bli bra. Målningen gick snabbt och smidigt. Av med tejpen och voíla! Eller nja, lite efterarbete återstod. Fick trolla fram ett rakblad och skrapa bort lite kladd som ändå lyckats tränga sig under tejpen (som inte fäster 100% mot kakel). Fruktansvärt tråkigt och tidskrävande arbete, men det blev tamejfan bra!

Nu låter jag resterande tidskrävande väggar vara så länge, måste prioritera annat. En sak är säker: när jag är klar med kakelbården, så var det första och sista gången jag gav mig in på ett sådant pillergöra.


En vägg färdig. Tyckte det blev sjysst! Inte helt olikt min photoshoppade bild.
image23

Kommentarer
Postat av: Åsa Karlsson

Det blev jätte bra!

Men tyvärr är fogen av ett poröst material som kommer att suga åt sig fukt och tyvärr kommer färgen att lossna inom en kort framtid när ni börjat använda den är jag rädd :/

2007-10-18 @ 23:55:24
Postat av: Jerry

Då tar jag fram storsläggan och slår sönder allt kakel. ;) Men jag hoppas ju att jag slipper det. Färgen är ju (såklart) anpassad för våtrum och borde, tycker jag, hålla fukt borta även om den är målad på fogen.

2007-10-19 @ 00:47:39
Postat av: Åsa Karlsson

Jag håller tummarna :D

2007-10-19 @ 14:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback