Försmak av köket

Usch vad sliten man är. Upp klockan 04.40, jobba fram till 14.00, sedan hem och dona i lägenheten. Likadant imorgon. Idag har det slipats och spacklats väggar. Kom igång med lite målande i sovrummet, vita lister och detaljer kring fönstren behövde lite ny färg.

Köksluckorna har målats en gång med en blank 90 (!) svart lackfärg. Provmonterade två luckor bara för att se hur det kommer att se ut. De behöver en omgång till, men redan nu såg det läckert ut! Jämför med den babyblå...

Den ganska neutrala tapeten kommer att bli ännu mer neutral imorgon.


image11

Kommentarer
Postat av: Dan

Riktigt läckert kök! vart en klockren skillnad med den mattsvarta färgen. förstår inte vem som vill ha babyblå skåpluckor överhuvud taget!



Jag undrade bara om du har målat insidorna av köksskåpen? samt om du har förbehandlat dom innan du målade?



Sen undrar jag om du har något förslag på "upppiffning" av kakelplattor, går dessa att måla eller är det lättast/bäst att byta ut helt?



Jag gillar din blogg skarpt!



/Dan

2008-11-06 @ 04:07:44
URL: http://mintungaslant.wordpress.com
Postat av: Jerry

Hej Dan!



Nej, det är dragluckor, så insidan behövs inte målas, vilket vi inte har gjort. Förbehandlingen bestod av slipning och målartvätt.



Det går faktiskt att måla kakelplattor, men det är inget jag rekommenderar - eftersom det är sånt jobb. Jag påbörjade målning av en kakelbård i badrummet, men har inte orkat färdigställa det ännu... Vill man slippa byta ut plattorna helt, så finns det en massa kakeldekor att köpa! Googla på kakeldekor:



http://www.google.se/search?hl=sv&q=kakeldekor&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=



Mvh

2008-11-06 @ 05:02:33
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: fredrik

Tjena!

snyggt renoverat!

undrar om du använde pensel eller roller till luckorna?

2010-01-20 @ 21:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback